پوتین: سرویس‌های جاسوسی خارجی از تروریست‌ها در مرزهای روسیه حمایت می‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد فعالیت سرویس‌های جاسوسی خارجی علیه این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – آژانس‌های جاسوسی خارجی را به افزایش تلاش‌های خود علیه روسیه از طریق حمایت از گروه‌های ترویستی و تلاش برای دخالت در سیاست داخلی این کشور متهم کرد.

وی در نشستی در ساختمان سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: "در کل، مشخص است که آژانس‌های جاسوسی خارجی فعالیت خود علیه ما و متحدانمان را افزایش داده اند. این فعالیت‌ها شامل استفاده از روش‌های جدید جمع‌آوری و سرقت اطلاعات، حملات سایبری و تلاش‌ها برای جذب جاسوس‌های جدید برای دسترسی به اطلاعات اقتصادی، دفاعی و زیرساختی روسیه می‌شود."

پوتین افزود برخی از این آژانس‌های اطلاعاتی با هدف بی‌ثبات کردن روسیه، تروریست‌ها و عناصر افراطی در مرزهای این کشور را حمایت می‌کنند.

وی همچنین گفت جاسوس‌های خارجی می‌کوشند سیاست داخلی در روسیه را به دست بگیرند. رئیس جمهور روسیه گفت: "عملیاتی در حال انجام است که هدف از انجام آن‌ها، تاثیرگذاشتن بر روند سیاسی داخلی و اجتماعی کشورمان است."

با این‌حال، وی از اقدامات مفید و تاثیرگذار تمامی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه از جمله سرویس اطلاعات خارجی این کشور تقدیر کرد. وی ابراز اطمینان کرد اقدامات مسئولان روسیه "توسعه، امنیت و ثبات روسیه را تضمین خواهد کرد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار