بجنورد؛

خریداری ۴۱ هزار تن گندم از کشاورزان

از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون افزون بر ۴۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛،حشمت‌الله برسلانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه در ازای خرید این میزان گندم، تاکنون وجهی به کشاورزان پرداخت‌نشده است،گفت: چنانچه وجهی از خزانه برای این امر تخصیص یابد، وجوه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی نرخ پایه خرید گندم از کشاورزان را برای سال جاری به ازای هر کیلو، هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: چنانچه واریز وجه به‌حساب کشاورزان با تأخیر مواجه شود، دولت موظف به پرداخت جریمه دیرکرد خواهد بود.

برسلانی تصریح کرد: خراسان شمالی امسال به‌عنوان پایلوت محصول گندم کشاورزان را در تابلوی بورس به فروش می‌رساند.

وی اظهار کرد: درصورتی‌که روند گواهی عرضه در بورس کالای ایران تسریع شود، کشاورزان خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌هایی که در پایلوت این طرح قرار ندارند، منفعت بیشتری خواهند برد.

وی اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران را برای کشاورزان مفید دانست و تصریح کرد: باعرضه گندم در بورس کالا، زمینه برای پرداخت سریع‌تر مطالبات گندم کاران فراهم خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت:درصورتی‌که فرآیند خرید گندم، تحت‌الشعاع سهل‌انگاری در بورس کالا قرار نگیرد مشکلات سال‌های گذشته درخصوص دریافت مطالبات کشاورزان پیش نمی آید.

وی افزود: در سال جاری پیش‌بینی خرید ۱۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان راداریم که این میزان  با توجه به ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی و تجهیزاتی که داریم تا ۲۰۰ هزار تُن نیز قابل‌افزایش است.

گفتنی است: خرید گندم از ۱۸ خردادماه از کشاورزان استان آغازشده است .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.