کرمان؛

کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمان

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌های جرائم مربوط به این حوزه در کوهبنان هستیم.‌

کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رمضانی‌زاده گفت: در بحث سرقت کاهش شش درصدی پرونده‌ها را داریم، البته وضعیت امنیتی شهرستان کوهبنان در رتبه خوبی است و کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمان است.

وی افزود: پرونده‌های ورودی به دادگستری کوهبنان در مباحث حقوقی و کیفری است و شاهد افزایش ۱۳ درصدی پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی به دلیل مسائل اقتصادی است که ناشی از عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران معادن است و منجر به تشکیل پرونده‌های مالی با مبالغ خیلی کم می‌شود.

وی گفت: با توجه به برگزاری جلسات مکرر در راستای پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌های جرائم مربوط به این حوزه در کوهبنان هستیم.‌

رئیس دادگستری کوهبنان تصریح کرد: در بحث اعتیاد علاوه بر قوه قضاییه دستگاه‌های دیگری هم درگیر هستند که بهزیستی از جمله آنهاست و باید بر کمپ‌های ترک اعتیاد نظارت داشته باشند، البته در بحث کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد در کوهبنان نداریم.

وی افزود: در بحث معادن ذغالسنگ شاهد افزایش پرونده‌ها هستیم که مربوط به مشکلات کارفرمایان بخش خصوصی است که به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا و حوادث ناشی از کار به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در معادن می‌شود.

رمضانی‌زاده گفت: در زمینه طلاق‌ها شاهد افزایش ۲۵ درصدی پرونده‌ها هستیم که این مهم مربوط به مسائل اقتصادی، اجتماعی و اختلافات خانوادگی است و البته در برخی مواد شاهد طلاق‌های صوری و توافقی نیز هستیم.

وی افزود: در جشن گلریزان و بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد حدود ۵۵ میلیون تومان وجه نقد و یک هزار متر زمین از سوی مسئولان و مردم شهرستان اهدا شده است.

وی گفت: بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری کوهبنان مربوط به جرائم حمل و نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار