اصفهان؛

دانشگاه کاشان میزبان کنفرانس بین‌المللی معماری و ریاضیات

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی معماری و ریاضیات گفت : این کنفرانس رو زهای 25 تا 27 آذرماه (18-16 دسامبر 2017) در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

دانشگاه کاشان میزبان کنفرانس بین‌المللی معماری و ریاضیات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، احمد دانائی‌نیا دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی معماری و ریاضیات دانشگاه کاشان  گفت :این کنفرانس بین‌المللی سه روزه با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسط گروه معماری دانشگاه کاشان، دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان و مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان با حمایت‌های حوزه‌ ریاست و معاونت پژوهشی دانشگاه ، تعامل علمی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و نهادهای اجرایی مرتبط برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر شرکت پژوهشگران و صاحبنظران داخلی و خارجی و ارایه مقالات و پژوهش‌های آنها در این رویداد بزرگ علمی افزود:تقویت بیش از پیش زمینه‌های پژوهش در حوزه‌های بین رشته‌ای از طریق هم‌اندیشی علمی پژوهشگران ملی و بین‌المللیهدف از برگزاری این کنفرانس علمی بین‌المللی است.

به‌گفته‌وی، پیوند معماری و ریاضیات از منظر تاریخ و فلسفه علم، نقش ریاضی دانان اسلامی در توسعه دانش معماری، نقش معماری در طرح پرسش‌های تازه در ریاضیات، طبیعت و علوم ریاضی در معماری، موسیقی و ریاضیات در معماری، ریاضیات و فناوری ساخت، ریاضیات و تزئینات وابسته به معماری، نقش ریاضیات در برنامه ریزی معماری، هندسه و جبر در معماری و معماری و علم نجوم از محورهای این کنفرانس است.

احمد دانایی نیاگفت: بیان کرد و پژوهشگران و محققان می توانند مقالات خود را تا 31 شهریورماه امسال به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کنند.

دانائی‌نیا، برگزاری کارگاه‌های نظری-عملی و نیز نمایشگاه عکس تخصصی را از دیگر برنامه‌های این رویداد بین‌المللی برشمرد.

 وی تصریح‌کرد: دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، امیرکبیر، فردوسی مشهد، علم و صنعت، یزد، تبریز، هنرهای اسلامی تبریز و پژوهشگاه‌ سازمان میراث فرهنگی کشور، قطب علمی معماری اسلامی دانشگاه علم و صنعت و پژوهشکده معماری بومی دانشگاه یزد حامیان علمی این کنفرانس هستند.

به‌گفته‌وی، پروفسور علیرضا اشرفی عضو هیأت علمی گروه ریاضی و دبیر اجرایی آن بر عهده دکتر جواد دیواندری عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه کاشان است.

 

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.