کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح مسائل حاشیه ای از سوی دولت به منظور انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی چون معیشت و اشتغال است

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: مشاورین رئیس جمهور می‌خواهند با مطرح کردن مسائل حاشیه ای اذهان مردم را مشغول کنند تا دیگر به مسائل مهمتر مانند تولید اشتغال و اقتصاد فکر نکنند.

طرح مسائل حاشیه ای از سوی دولت به منظور انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی چون معیشت و اشتغال استاسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری و استفاده از ادبیات «دولت تفنگ» گفت: این سخنان زمینه‌هایی دارد، که موجب شده رئیس جمهور این روزها این سخنان را بر زبان جاری سازد، و تبدیل به نقل محافل و مجلس شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: طی سالهای اخیر که موضوع اصل 44 در رابطه با خصوصی سازی مطرح شده، شاهدیم که مقامات دولتی می‌گویند قسمتی از این قانونی به دولتی داده شده که سلاح دارد!

کوثری با بیان اینکه سپاه از سال 68 که دولت سازندگی شروع به کار کرد به خاطر بالا بودن حجم کار در کشور در کنار دولت ایستاد تا کارها انجام شود، خاطرنشان کرد: در آن دوره پیمانکارها به قدری نبودند که بتوانند با آن شرایط ضعیف پولی کارها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در زمان دولت سازندگی با درخواست دولت و هماهنگی رهبری انقلاب، در یکی از اصول قانون اساسی قید شد که نیروهای مسلح می‌توانند در جهت پیشرفت و سازندگی کشور از توان خود در جهت کمک به دولت‌ها استفاده کنند.

کوثری با بیان اینکه در آن دوره بحث ساخت سد کرخه مطرح شد، اظهار کرد: این طرح قرار بود 10 ساله به اتمام برسد که با تلاش نیروهای سپاه 9 ساله ساخته شد.

مشاور فرمانده سپاه تاکید کرد: مهندسی سپاه، ارتش و نیروهای مسلح در زمان صلح تا حد زیادی می‌تواند به امور عمرانی کشور کمک کند و بر این اساس بود که بنا به درخواست دولت سپاه وارد عمل شد و پروژه‌ها را به نتیجه رساند و بعد از آن هم برای پروژه هایی مثل واکسیناسیون به کمک وزارت بهداشت آمد و آن را انجام داد.

کوثری با اشاره به اینکه رئیس جمهور هنگام به نتیجه رسیدن پروژه‌ها از آنها تعریف می‌کند، اظهار داشت: سوال ما این است که چرا بعد از این گونه‌ تعریف کردن‌ها مسائل را در جاهای دیگر به شکل دیگر مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: سپاه دقیقا در چارچوب قانون با مجوز فرمانده کل قوا و بدون کسب منفعت در راستای تامین منافع مردم حرکت می‌کند.

کوثری با اشاره به شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور اظهار داشت: برای عملیاتی شدن این شعارها نیاز است که همه به او کمک کنند و اگر قرار باشد که با آنها برخورد شود دولت خودش دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند به آنچه که قول داده عمل کند.

کوثری خاطرنشان کرد: مشاورین رئیس جمهور می‌خواهند با مطرح کردن مسائلی از این قبیل اذهان مردم را مشغول کنند تا دیگر به مسائل مهمتر مانند تولید اشتغال و اقتصاد فکر نکنند و به همین منظور نیروهای انقلاب را مانع رسیدن به اهداف دولت جلوه می‌دهند در حالی که نیروهای انقلاب قصد کمک به دولت‌ها را دارند و دولت‌ها باید با برنامه‌هایی که دارند از این فرصت استفاده کنند. 

انتهای پیام/

واکنش سردار کوثری به اظهارات رئیس جمهور در مورد سپاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار