اعلام آمادگی 29 شطرنج باز برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا

براس شرکت در مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا 29 شطرنج باز داخلی و خارجی اعلام کردند.

 اعلام آمادگی 29 شطرنج باز برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسابقات زون 1 و3 شطرنج قهرمانی غرب آسیا از 8 تیرماه به میزبانی کشورمان آغاز می شود.

 

این رقابت ها هر 2 سال یک بار برگزار می شود و این برای دومین بار است که کشورمان میزبانی این مسابقات را برعهده می گیرد.

 

برای شرکت در این مسابقات 13 کشور غرب مانند یمن،قطر،کویت،عراق،فلسطین،امارات ،عمان و سوریه ازجمله کشورهایی هستند که می توانند شرکت کنندهرچند این مسابقات برای کشورهای غرب آسیا است اما همه کشورهای غرب آسیا در این رقابت ها شرکت نمی کنند. به طور مثال در دوره گذشته که قهرمانی شطرنج غرب آسیا در امارات برگزار شد تنها 5 کشور حضور داشتند.

 

این بار که این مسابقات به میزبانی کشورمان برگزار می شود تنها 2 کشور عراق و سوریه حضور دارند و به طور کلی 29 شطرنج باز در 2 بخش مردان و زنان با هم به رقابت می پردازند.

 

این رقابت ها از این حیث برای شطرنج بازان اهمیت دارد که قهرمان آن می تواند جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کند که شهریور ماه به میزبانی کشور گرجستان برگزار می شود.

 

مهلت ثبت نام برای دور جدید مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا به پایان رسیده است و شطرنج بازانی که شانس نخست این رقابت ها محسوب می شدند در این مسابقات شرکت نکردند براین اساس شانس نمایندگان کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر شده است و شطرنج بازان کشورمان این فرصت را دارند تا در هر دو بخش مردان و زنان مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کنند.

 

لازم به ذکر است؛در دوره های گذشته مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا در دوره های گذشته به صورت دوره ای برگزار می شد اما کنفدراسیون شطرنج آسیا این بار تصمیم گرفت این مسابقات را به صورت آزاد برگزار کند یعنی کشورها محدودیتی برای اعزام شطرنج بازان ندارند.که این موضوع زمینه دحضور بیشتر بانوان در این رقابت ها رابیشتر کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار