چراغ سبز فرانسه به آمریکا برای حمله احتمالی به سوریه

«امانوئل مکرون» در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» موافقت کرد در صورت استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، پاریس در اقدام نظامی علیه این کشور همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیه؛ «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی‌اش، موافقت کرد در صورتیکه دولت سوریه حمله‌ای شیمیایی انجام دهد، پاریس و واشنگتن پاسخی مشترک به این کشور بدهند.

کاخ الیزه با تایید این خبر اعلام کرد رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در تماس تلفنی سه‌شنبه، بر سر انجام اقدامی مشترک علیه دولت «بشار اسد» در صورت انجام یک «حمله شیمیایی» از سوی دمشق توافق کردند.

کاخ سفید روز دوشنبه به رئیس جمهور سوریه درباره حمله با تسلیحات شیمیایی هشدار داده بود. «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، مدعی شد منابع اطلاعاتی آمریکا شواهدی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد سوریه در تدارک انجام یک حمله شیمیایی است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند حمله شیمیایی آوریل به شهر خان شیخون از سوی دولت بشار اسد انجام شد و در نتیجه آن آمریکا حملات موشکی علیه یک پایگاه نظامی سوریه انجام داد.

رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با ترامپ اطمینان داد اگر حمله جدید شیمیایی در سوریه رخ دهد، پاریس دست به حملات هوایی یک‌جانبه علیه اهداف خواهد زد.

مکرون همچنین ترامپ را دعوت کرد تا در مراسم جشن‌های روز ملی فرانسه در ۱۴ ژوئیه سال جاری میلادی در پاریس شرکت کند.

وزیر دفاع انگلیس نیز روز گذشته اعلام کرد اگر حمله شیمیایی جدیدی در سوریه گزارش شود، از اقدام نظامی آمریکا علیه دمشق حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۶
ماکارونی هم دست به کار شد
آخرین اخبار