لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس پاکستان:

ایجاد روابط بانکی بین ایران و پاکستان، کار تجار را تسهیل می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد روابط بانکی بین ایران و پاکستان کار تجار دو کشور تسهیل می‌شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی امروز (سه شنبه 6 تیر ماه) در دیدار با رئیس مجلس پاکستان، سردار ایاز صادق اظهار داشت: به دلیل اینکه پس از وقوع حادثه تروریستی در تهران این موضوع را در مجلس پاکستان مطرح کردید از شما متشکرم، البته روابط برادرانه ایران و پاکستان چنین اقدامی را نیز اقتضاء می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد روابط بانکی بین دو کشوربه سهولت کار تجار ایرانی و پاکستانی کمک می‌کند. توافق‌هایی نیز در این زمینه انجام شده ولی هنوز اجرایی نشده که امیدوارم هر چه زودتر موانع اجرای آن حل شود.

وی افزود: در مورد کاهش عوارض گمرکی اقداماتی انجام شده ولی محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت حراست دولت و ارتش پاکستان از مرزهای خود و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و‌ اشرار به ایران، گفت: همانطور که بارها گفته شده، انتظار ما این است که ارتش و دولت پاکستان با جدیت بیشتری از مرزهای مشترک با ایران حراست کنند.

بر اساس این گزارش، سردار ایاز صادق رئیس مجلس پاکستان اظهار داشت: من از شنیدن خبر وقوع حادثه تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی بسیار ناراحت شدم و در فاصله کوتاهی به نمایندگی از مجلس پاکستان با شما به صورت تلفنی صحبت کردم زیرا این حادثه باید محکوم شود.

رئیس مجلس پاکستان بیان کرد: موضوع حادثه تروریستی در تهران را در مجلس پاکستان بلافاصله پس از قرائت قرآن در مجلس مطرح کردم و از نمایندگان خواستم تا برای شهدای این حادثه دعا کنند.

وی افزود: در خصوص اجرایی شدن توافقات بانکی با ایران با وزیر و رئیس کمیسیون مربوطه نامه‌نگاری خواهم کرد و علاه بر آن پیگیر اجرایی شدن توافقات خواهم شد تا به شما ثابت کنیم در پاکستان یک برادر دارید.

رئیس مجلس پاکستان گفت: از شما دعوت می‌کنم تا در اجلاسی که با پیگیری‌های پاکستان، با حضور چین، ترکیه، روسیه و افغانستان قرار است برگزار شود، ایران نیز حضور داشته باشد تا در خصوص مسائل امنیت قضایی، امنیت انرژی و مبارز با تروریسم صحبت‌هایی انجام شود./

پایان پیام/

ادر این باره بیشتر بخوانید:

ایران و روسیه به صورت واقعی با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار