مازیار ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جامعه موفق لازمه تئاتر موفق است/ نباید عشق را فدای اقتصاد کرد

قدرتی که تئاتر دارد، بسیار بزرگ است و عادت تئاتر دیدن برای رشد کردن یک امر بسیار ضروری است.

مازیار ملکی کارگردان نمایش «همشهری» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای این نمایش گفت: این نمایش یک مسئله اجتماعی به روز است که برای همه دغدغه مند بوده و در این نمایش زیر ذره بین قرار دارد. البته نه از لحاظ کارشناسی بلکه به لحاظ عواقب و سختی هایی که در مسیر زندگی وجود دارد.

وی پیرامون شانه خالی کردن جوانان از زیر بار مشکلات و ترک کردن رابطه عاشقانه‌ای که در آن امید و آرزو است، اظهار داشت: تجربه زیستی من به عنوان یک انسان این بوده است که علی رغم تمام مسائل اقتصادی که وجود دارد، بر پای آنچه که خواستم ماندم و مشکلات و سنگلاخ هایی که در مسیر زندگی وجود داشت را با هم پشت سر گذاشتیم. مسئله این است که انسان برای راحتی خودش، آسودگی را انتخاب می کند. هرچند که این آسودگی در مدت زمان کوتاه آرامش به همراه دارد، ولی در مدت زمان طولانی یک حفره خالی به وجود می آورد که انسان را از آرامش و شرایطی که می توانست با همراهش در آن رشد کند، دور می کند.

ملکی افزود: زندگی مسیر و تجربه ساده‌ای نیست؛ پر از روزهای سخت است که البته انسان‌های سرسخت هم می‌خواهد و باید این مسائل را در شرایط حاضر پذیرفت.

کارگردان نمایش «همشهری» در خصوص مقطع سنی، سبک و سلیقه مخاطب برای دیدن این نمایش خاطرنشان کرد: در سالن اجرای نمایش «همشهری» حتی من تماشاگران 10 ساله هم دیدم و با آن‌ها حرف هم زدم. اما مخاطبان اصلی نمایش ما قشر جوان و بزرگسال است.

وی همچنین پیرامون ملاک انتخاب بازیگران اثر بیان کرد: من بر اساس نزدیکی بازیگران به نقش، آن ها را انتخاب کردم.

مازیار ملکی کلام خود را چنین خاتمه داد: مخاطبان ما بیشتر تئاتر ببینند. به قول یکی از استادان ما که همیشه می گفت: «برای اینکه ما یک دکتر خوب و یا یک نانوای خوب و ... داشته باشیم، باید عنصر فرهنگی یعنی تئاتر خوب در جامعه داشته باشیم. قدرتی که این مدیوم دارد بسیار بزرگ است و عادت تئاتر دیدن برای رشد کردن یک امر بسیار ضروری است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.