رستوران های بین راهی و تفرجگاه ها زیر ذره بین بازرسان بهداشت

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به شروع سفر‌های تابستانی گفت: نظارت‌ها بررستوران‌های بین راهی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در فصل گرم افزایش پیدا می‌کند.

رستوران های بین راهی و تفرجگاه ها زیر ذره بین بازرسان بهداشتمحسن فرهادی معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شروع فصل تابستان و آغاز موج جدید مسافرت‌ها در کشور و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: با اتمام ماه مبارک رمضان و شروع فصل گرم معاونت بهداشت وزارت بهداشت دستور کاری را آماده و در طی این هفته به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل راهکار اجرایی در زمینه رعایت و نظارت بر بهداشت در فصول گرم به کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط ابلاغ می‌شود.

فرهادی افزود: با توجه به اینکه در مسافرت‌ها استفاده از پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخرها افزایش پیدا می‌کنند، کنترل ما در اداره بهداشت محیط افزایش پیدا می‌کندو همکاران ما توجه بیشتری به رستوران‌های بین راهی و رعایت بهداشت در آن‌ها دارند.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت اذعان کرد: نظارت بر رستوران‌های بین‌راهی، هتل ها، جایگاه‌های پمپ بنزین، سرویس‌های بهداشتی عمومی، مراکز تفریحی، استخرها، شبکه آب شرب شهر به خصوص در پارک ها و مراکز اقا‌متی خارج از شهر به طور ویژه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نظارت‌های شبانه بازرسان بهداشت محیط عنوان کرد: نوع بازرسی‌ها نیز در این فصل و با افزایش مسافرت‌ها تغییر پیدا می‌کنند و برای مراکز تفریحی خاص برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در نظر گرفتیم و برخی نظارت‌ها به صورت بازرسی شبانه صورت می‌گیرد، زیرا در برخی مراکز که در ساعات شب پذیرای مردم هستند نیاز به نظارت شبانه است.

فرهادی به تعامل با سایر دستگاه‌ها به منظور نظارت بر رعایت بهداشت گفت: در فصل گرم همکاری برون بخشی معاونت بهداشت وزارت بهداشت با سایر دستگاه‌ها مانند سازمان دامپزشکی، تعزیر‌ات حکومتی، دادگستری، نیروی انتظامی، اماکن، اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و اتحادیه‌ها بیشتر شده و همکاری‌های مشترک ساماندهی می‌شوند.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بازرسان بهداشت محیط به تجهیزات پرتابل مجهز شده‌اند گفت: با توجه به تجهیز بازرسان بهداشت محیط به تجهیزات پرتابل سنجش مداخله‌ای در این فصل و در تمام سال نظارت‌ها در لحظه صورت می‌گیرد، به خصوص سنجش روغن، دما و برودت که آیتم‌های بحرانی بهداشت مواد غذایی در فصل گرم هستند بیشتر مورد توجه قرار دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار