پیام تبریک بوریس جانسون به مناسبت فرا رسیدن عید فطر

وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی، فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت وزارت امور خارجه انگلیس پیام تبریک وزیر امور خارجه این کشور را به مناسبت عید فطر منتشر کرد.

این پایگاه اینترنتی به نقل از بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور، نوشت: «در حالی که مسلمانان در کنار خانواده‌های خود پایان رمضان را جشن می‌گیرند، من عیدی شاد و صلح‌آمیز را برای همه مسلمانان در انگلیس و در سراسر جهان آرزو می‌کنم. مسلمانان انگلیس در همه جنبه‌های جامعه ما مشارکت اساسی دارند و در شکل دادن به دموکراسی موفقی که ما امروز در انگلیس داریم، کمک کرده‌اند.»

وی افزود: «ارزش‌ها و عقاید مشترک ما در زمینه آزادی در همه ادیان چیزی است که انگلیس را تا این اندازه ممتاز کرده است و به خاطر داشتن این موضوع، امروز با توجه به تراژدی‌های اخیری که کشور ما تجربه کرده است، از همیشه مهم‌تر است.»

وزیر امور خارجه انگلیس اضافه کرد: «من به کسانی می‌اندیشم که به علت شرایطشان نمی‌توانند امسال عید فطر را جشن بگیرند. ما در کنار دوستان و شرکای خود به تلاش برای برقراری صلح در جهان اسلام به خصوص برای پایان درگیری‌ها در سوریه و یمن ادامه می‌دهیم. ما برای آن‌ها دعا می‌کنیم و به آن‌ها می‌اندیشیم. عید همه مبارک.»

از سوی دیگر، بوریس جانسون گفت: «من تلاش شرورانه را برای حمله به مسجدالحرام در مکه، محکوم می‌کنم. ما در کنار مجروحان این حادثه و خانواده‌های آن‌ها و نیز نیروهای امنیتی عربستان سعودی هستیم که از بروز اتفاقی بزرگ‌تر ممانعت کردند. تروریسم به هیچ کشور یا دینی احترام نمی‌گذارد. ما در مقابله با آن در کنار یکدیگر می‌ایستیم و آن را شکست خواهیم داد.»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار