همدان؛

جزء‌خوانی قرآن‌کریم در ۲۰۰ محفل قرآنی استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از مراسم جزء‌خوانی و محافل قرآن در ۲۰۰ موسسه قرآنی استان خبر داد.

جزء‌خوانی قرآن‌کریم در ۲۰۰ محفل قرآنی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام علی دشتکی در مراسم اختتامیه طرح "با قرآن در رمضان" با اشاره به اینکه ایام ماه مبارک رمضان روزها و ساعات پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، اظهار داشت: رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت است که تسبیح و عبادت در این ماه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن یکی از ضرورت‌ها است، افزود: انس با قرآن مراحلی دارد که نخستین مرحله‌ حضور این کتاب الهی در منازل و نگاه کردن به آیات الهی این کتاب است.

دشتکی با اشاره به اینکه شنیدن صوت قرآن از دیگر مراحل انس با قرآن است، بیان کرد: تلاوت آیات الهی و تدبر و تفکر در آیه‌های قرآن از دیگر مراحل انس با قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، خاطرنشان کرد: پس از تدبر و تفکر در آیات قرآن مهم ترین مرحله‌ عمل به این آیات الهی است چرا که احکام الهی، نحوه تعامل با دیگران، ارتباط انسان با اطراف و مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این کتاب ذکر شده است.

دشتکی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل جامعه آسیب‌های اجتماعی است، تأکید کرد: تنها راه جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مراجعه به قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه امروز جهان مبتلا به دردهای ناعلاج است، عنوان کرد: تنها راه نجات این دردهای ناعلاج چنگ‌زدن و پناه‌بردن به قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه برنامه‌های قرآنی در استان همدان از پویایی و گستردگی خاصی برخوردار است، اظهار داشت: این گستردگی و پویایی نشأت گرفته از برنامه‌ریزی‌های منظم و حضور پرشور مردم استان در جلسات است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.