کرمانشاه؛

ضبط لاشه یک راس گاو توسط دامپزشکی شهرستان صحنه

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از ضبط لاشه یک راس گاو کشتار غیر مجاز در شهر میانراهان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛رامین سمیعیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه افزود: یکی از معضلات بهداشتی شهرستان صحنه کشتار غیرمجاز دام در شهر میانراهان به عنوان مرکز بخش دینور این شهرستان است که در راستای ساماندهی کشتار دام در این شهر از سال گذشته تا کنون جلسات متعدد مشترکی بین مسئولان شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه ،بخشدار بخش دینور و قصابان شهر میانراهان برگزار شده است.


وی افزود: در این جلسات، نحوه رعایت ضوابط بهداشتی و لزوم کشتاردام در کشتارگاه و عدم کشتار غیر مجاز به قصابان تذکر داده شد و به منظور ترغیب نیز با حمایت مسئولان کشتارگاه دام بیستون مقرر شد لاشه دام های ذبح شده در کشتارگاه توسط خودروهای کشتارگاه به صورت رایگان حمل شود.


وی همچنین ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده و تسهیلات در نظر گرفته شده یکی از قصابی های شهر میانراهان اقدام به کشتار غیرمجاز یک راس گاو به وزن تقریبی 400 کیلوگرم کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، لاشه مذکور توسط شبکه دامپزشکی ضبط و معدوم گردید تا بار دیگر ثابت گردد اولویت دامپزشکی حفظ بهداشت و سلامت آحاد جامعه است.


وی از شهروندان نیز خواست که ضمن خوددارى از خريد کشتار غیرمجاز، تخلفات صورت گرفته را از طريق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ميان بگذارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار