یاسوج؛

مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده درکهگیلویه

رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: ۱۸ هزار و ۲۳۷ فقره پرونده به دادسرا و دادگاه عمومی و انقلاب وارد و ۱۹ هزار و ۳۵۰ فقره مختومه شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مجید کرمی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بی‌سابقه خواندن عملکرد کلی این دستگاه، گفت: علاوه بر پرونده‌های وارده یکهزار و 113 فقره از پرونده‌های سال‌های گذشته هم مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شد.

وی افزود: از این تعداد پرونده 11 هزار و 436 فقره ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب و 6 هزار و 81 فقره ورودی به دادگاه عمومی و انقلاب بوده است که به ترتیب 142 عملکرد مثبت و 971 عملکرد مثبت داشته است.

مجید کرمی تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف را 4 هزار و 210 فقره عنوان کرد و افزود: علاوه بر مختومه شدن این تعداد، با 84 فقره عملکرد مثبت همراه بود.

وی به کاهش پرونده‌های ورودی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم و اجرای مصوبات این شورا، ارتقای فرهنگ عمومی مردم، تلاش همکاران قضایی و اداری در رسیدگی سریع و به موقع و تعیین مجازات اثرگذار، اجرای به موقع این مجازات و همکاری سایر نهادها از جمله ضابطان قضایی از دلایل کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه از ایجاد و آغاز به کار شبکه موقعیت‌یابی یکپارچه مالکیت‌ها(سامانه شمیم) با نصب 144 ایستگاه بر روی واحدهای ثبتی شهرستان خبر داد.

علیدوست یاری‌زاده با بیان اینکه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندهای کاداستری در این شهرستان آغاز شده است، افزود: با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده، سند کاداستری یا تک برگ جایگزین اسناد دفترچه‌ای می‌شود.

یاری زاده گفت: سال 95 واحد اجرائیات اداره ثبت اسناد شهرستان کهگیلویه موفق شده 70 میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک‌ها را وصول کند.

وی تعداد شرکت‌های ثبت شده در سطح شهرستان طی یک سال گذشته را 17 شرکت تعاونی و 28 شرکت از انواع دیگر عنوان کرد و افزود: 9 دفتر ازدواج و چهار دفتر طلاق در شهرستان خدمات ثبتی ارائه می‌دهند که ازدواج‌های ثبت شده در این دفاتر 2 هزار و 320 فقره مورد بوده است.

رئیس اداره زندان دهدشت هم دراین نشست خبری گفت: امسال 124 نفر از زندانیان مشمول تعلیق مجازات و آزادی مشروع شده و تعداد 127 نفر به ستاد دیه معرفی و از این تعداد 48 نفر آزاد و 36 نفر دیگر از زندانیان نیز با همکاری واحد مددکاری آزاد شدند.

سید هدایت الله بازگیر با بیان اینکه مبلغ اهدا شده به زندانیان جرائم غیرعمد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است، افزود: جلب رضایت شاکی ۱۲۷ مورد و معرفی زندانیان آزاد شده به بانک‌های عامل 37 نفر بوده است.

وی گفت: از طرف انجمن حمایت از زندانیان ۱۶ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال برای آزادی تعداد 16 نفر از زندانیان نیز پرداخت شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.