اصفهان؛

تداوم تراز منفی منابع آب های زیرزمینی کاشان از 40 سال گذشته تا کنون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت :تراز منابع آب های زیرزمینی منطقه کاشان حدود 40 سال است که در حال منفی شدن است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا اسدی،  امروز  به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب (1_7 تیرماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:رعایت صرفه جوییدر استفاده از آب با توجه به این وضعیت مستمر و پیش رونده توسط شهروندان ضروری است.
وی با تاکید براینکه منابع آبی دشت کاشان روز به روز در تهدید جدی قرارگرفته است افزود :مدیریت تامین آب دیگر پاسخگوی نیازهای آینده ما نیست.
به‌گفته‌ وی،ماحتی در ترسالی بی نیاز از مدیریت مصرف آب نیستیم واین مدیریت مصرف آب صرفا مخصوص تابستان نیست.
مدیر عامل آبفای کاشان، توجه به تنشهای آبی موجود در منطقه را تاکیدکرد و گفت: شهروندان کاشانی دقت،  توجه و تامل داشته باشند که مدیریت مصرف آب در زمستان نیز در این منطقه ضروری است.
اسدي،متوسط میزان بارندگی سالانه بلند مدت در شهرستان کاشان را 125 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این رقم در سال زراعی گذشته 79.5 میلیمتر و امسال نیز 75 میلیمتر بوده که نسبت به متوسط بارندگی فاصله زیادی داریم.
*نیاز 300 میلیارد ریالی برای تامین اضطراری آب 
وی، در ادامه هزینه مورد نیاز برای تامین اضطراری آب شرب مردم کاشان را 300 میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت :20 هکتار زمین برای تامین اضطراری آب شرب مردم این منطقه اختصاص داده شده است که ساخت و تجهیز این طرح 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به‌گفته‌وی،  حفر10 حلقه چاه در این مجموعه با آب دهی 250 لیتر در ثانیه برای مواقع بحران و اضطراری پیش بینی شده است.
 
رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان،حفرنخستین حلقه چاه آب در این طرح را یادآورشد و گفت : تاکنون پنج میلیون ریال از محل اعتبارهای تنش آبی وزارت نیرو برای این مجموعه صرف شده است.
اسدي،اعتبارهای سال جاری این شرکت را نیز 600 میلیارد ریال خاطرنشان کرد و گفت : این بودجه بلحاظ اعتباری نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.
*اجرای 40 طرح آبرسانی با افزایش اعتبارات 
 
وی، اجرای بیش از 40 طرح اعم از آبرسانی، حفر چاه و تعمیر و اصلاح شبکه را با این میزان اعتبار تاکید وتصریح کرد :صرفه جویی در مصرف آب، در تمام شرایط ضروری است.
*افزایش زمان بازپرداخت اقساط وپرداخت تسهیلات به مشترکان شبکه فاضلاب 
 
اسدی، همچنین از اجرای طرحهای تشویقی برای اتصال خانه ها به شبکه فاضلاب کاشان نیز خبر داد و گفت: کسانی که خانه های آنها زودتر به شبکه فاضلاب شهری متصل شود، بازپرداخت قسط های آنان تا 36 ماه افزایش می یابد.
 
وی، واگذاری تسهیلات 20 میلیون ریالی درقالب قرض الحسنه برای اجرای شبکه داخلی منازل و اتصال آن به شبکه فاضلاب را ازدیگر طرحهای تشویقی برای شهروندان کاشان برشمرد.
به گفته وی، با اجرای شبکه فاضلاب در شهر کاشان ضمن جلوگیری از هدر رفت، آب فاضلاب تصفیه و باز چرخان می شود.
 
اسدی، در پایان با اشاره به اینکه آب شرب مردم منطقه کاشان با انتقال 400  لیتر بر ثانیه آب زاینده رود تامین می شود افزود: مصارف آب شرب کاشان افزون بر این از 140 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق نیز با میزان آبدهی 2 تا 20 لیتر برثانیه در سال تامین می شود.
 
وی اظهار داشت :اهالی 10 شهر در شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره مند هستند.
شایان ذکر است :یکم تا هفتم تیر ماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.