مخالفت شاهزادگان ارشد سعودی با ولیعهدی بن سلمان+ سند

بر اساس اطلاعات موجود در عریضه‌ای که اخیرا فاش شده است شاهزادگان ارشد سعودی از قبل با ولیعهدی بن‌سلمان مخالفت کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  پایگاه اینترنتی شفقنا نوشت: عریضه‌ای فاش شده است که مربوط به ماه دسامبر سال 2016 با امضای شاهزادگان سرشناس آل سعود خطاب به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی می‌باشد و مخالفت آنان را با برکناری محمد بن نایف بن عبدالعزیز از ولیعهدی و تعیین محمد بن سلمان به جای او نشان می‌دهد.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی صبح روز چهارشنبه محمد بن نایف ولیعهد خود را از همه سمت هایش برکنار کرد تا پسرش محمد را به جای او منصوب کند. این عریضه روز سه شنبه یعنی یک روز پیش از برکناری محمد بن نایف و در میان سخنانی درباره وجود دودستگی و اختلاف در خاندان حاکم بر عربستان به بیرون درز کرده است. این عریضه که فعالان در شبکه ارتباط اجتماعی توئیتر ساعاتی پیش از برکناری محمد بن نایف آن را دست به دست کردند، درستی مدارکی را نشان می دهد که در ماه دسامبر سال گذشته از دفتر شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد سابق و با امضای 21 نفر از شاهزادگان ارشد خاندان حاکم بر عربستان منتشر شد.

مخالفت شاهزادگان ارشد سعودی با ولیعهدی بن سلمان

بر اساس آنچه به بیرون درز کرده است، این عریضه به ملک سلمان بن عبدالعزیز تحویل شد و در آن با اقدامات احتمالی برای منصوب کردن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد مخالفت شده است. امضا کنندگان این عریضه به اطلاعات دریافت شده اعتراض کردند که نشان می داد محمد بن سلمان به عنوان نماینده پادشاه در اداره امور کشور و حفظ منافع عموم مردم عمل می کند و ملک سلمان صرفا لقب «خادم حرمین شریفین» را در اختیار دارد. آنها هشدار دادند چنین اقدامی موجب از بین رفتن همبستگی خاندان حاکم و ایجاد آینده ای مبهم می شود و مغایر با نظام بیعت در خاندان حاکم بر عربستان است.

این عریضه در تاریخ پنجم ربیع الاول سال 1438 هجری قمری (4 دسامبر 2016) امضا شد و سرشناس ترین شاهزادگان امضاکننده آن عبارتند از: «بندر بن سلطان، متعب بن عبدالله، ترکی الفیصل، ولید بن طلال، محمد بن نواف، و خالد بن ترکی» و تعدادی دیگر.

برنامه ای که این شاهزادگان به آن اعتراض داشتند شامل سلب تدریجی اختیارات محمد بن نایف و تضعیف مراکز قدرت طرفدار او و تبلیغ برای محمد بن سلمان و معرفی او به عنوان پادشاه آینده در واشنگتن بود.

بیشتر بخوانید:

آیا جنگ قدرت در عربستان سعودی با برکناری محمد بن نایف از ولیعهدی به پایان رسیده است؟

محمد بن سلمان؛ جوانی که در دو قدمی رسیدن به تخت پادشاهی سعودی است

مجتهد: زمزمه‌های پادشاهی محمد بن سلمان به گوش می‌رسد!

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار