مشهد؛

تخریب وپاک سازی مکان‌های متکدیان متهاجر و معتادین در قوچان

دادستان شهرستان قوچان از تخریب و پاک سازی مکان‌هایی که محل تجمع متکدیان متهاجر و معتادین است در این شهرستان خبر داد.

علی آذری دادستان شهرستان قوچان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، گفت:: یکی از راهبرد‌های پیشگیرانه ازجرم و ایجاد فضایی امن برای ساکنین اجتماع، توجه خاص به محیط محل زندگی است جایی که خیابان‌ها و ساختمان‌ها بایستی بهینه سازی شوند وایجاد تصویر مثبتی ازمحیط رابه شهروند بدهند.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های ناامن و مخروبه میتواند مرکز تجمع مجرمین شود افزود: دادستانی شهرستان براین اعتقاد است که وقوع برخی از جرایم درشهرستان تحت تاثیر طراحی محیطی است که شهروند در آن زندگی میکند و تاکید دارد که بابهینه سازی محیط میتوان وقوع جرم را درقوچان کاهش داد.

دادستان قوچان گفت:: توصیه می‌شود صاحبان منازل، معماران وطراحان شهری بخصوص شهرداری محترم وشورای شهر، مسکن وشهرسازی درباره مفهوم پیشگیری ازجرم از طریق طراحی محیط توجه خاص داشته باشند.

علی آذری با بیان اینکه درحال حاضر مکان‌ها و منازلی که محل تجمع مجرمین است شناسایی و ابتدا با اخطار به مالک جهت رفع خطر اعلام که درصورت عدم اقدام در مهلت قانونی تخریب میشود گفت::انتظار میرود مالکین این قبیل ساز‌های خود فکری به حال سازه و رفع مزاحمت از شهروندان محترم نمایند که سازمان‌های مراقب نیز دراین خصوص با مالکین همکاری لازم را انجام میدهند.

انتهای پیام//ح. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار