کرمان؛

خانه شهر کرمان با ملاحظات معماری حفظ می شود

استاندار کرمان گفت: نظر شخصی من این است که خانه شهر به عنوان یک مجموعه فرهنگی و هنری حفظ شود واما تصمیم گیر نهایی کارشناسان میراث فرهنگی کشور هستند.

خانه شهر کرمان با ملاحظات معماری حفظ می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان،علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری برگزار شد، گفت: امروز در گفت و گویی که با معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته ام مقرر شد معماران برجسته کشور به کرمان بیایند و با حفظ ملاحظات میراثی ملموس و غیر ملموس این پروژه، طرحی را پیشنهاد دهند تا در صورت امکان میراث ملموس و غیر ملموس حفظ و ورودی استانداری نیز ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خانه شهر معضلی از قبل بوده است و در دولت تدبیر و امید باید در این زمینه تدبیر کنیم تا رضایت همگان را به دنبال داشته باشد واین موضوع موکول به بحث کارشناسی شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه برخی مسئولان مصاحبه ها و اطلاع رسانی هایی را درباره خانه شهر انجام دادند، گفت: اززمان ورود به استان کرمان یکی از مسائل مطرح شده موضوع ساختمان استانداری بوده است و این طرح درسال های قبل طراحی شده که در طراحی آن با فرض اینکه ساختمان خانه شهر وجود نخواهد داشت، طراحی ها انجام شده و ورودی اصلی چسبیده به خانه شهر است.

وی تاکید کرد: از شش ماه قبل با جلساتی که با میراث فرهنگی در سطح کشور و استان داشته ایم خواستیم که این صورت مساله را حل کنند تا مسیر ورود به استانداری باشد و ساختمان خانه شهر نیز حفظ شود.

استاندار کرمان یادآور شد: پروژه ساختمان جدید استانداری کرمان مصوبه شورای سوم و چهارم بود و شهرداران وقت فرصت اتخاذ تصمیمات لازم را داشته اند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم میراث به نحوی تدبیر کند که لطمه ای به ساختمان نیز وارد نشود.

رزم حسینی تصریح کرد: من کارشناس میراثی نیستم و به همین خاطر از کارشناسان میراث خواسته ای بیایند و نظر دهند و تا آن زمان اجرای پروژه را متوقف کرده ایم و اگر خانه شهر، اثر میراثی باشد تقاضای ثبت آن را خواهیم داد.


استاندار کرمان در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه میراث فرهنگی استان کرمان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی کارهای بزرگی انجام شده است که هر یک از آنها می توانست در یک دولت اجرایی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.