یاسوج؛

نبود امکانات رفاهی برای زائران در امامزاده عبدالله (ع)

بقعه متبرکه حضرت عبدالله (ع) تنها امامزاده یاسوج و در ورودی آبشار این شهر به عنوان یکی از پرازدحام ترین مکان های تفریحی و گردشگری هم اینک و در آستانه تعطیلات عید سعیدفطر با مشکلات و کمبود زیرساخت های متعدد از جمله نبود مجموعه بهداشتی مناسب مواجه شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) علاوه بر قرارگرفتن درمسیر ورودی جاده آبشار یاسوج محل برگزاری بسیاری از مناسبت ها و آیین های فرهنگی، معنوی، دینی و قرآنی و یکی از قطب های مهم فرهنگی در شهر یاسوج است.

یکی از مشکلات و معضلات اساسی در این امامزاده نبود مجموعه بهداشتی مناسب است که حتی به گفته زائران، هیات امنا، مسئولان و متولیان امور اکنون به یک چالش جدی تبدیل شده است.

مجموعه بهداشتی این بارگاه مقدس که هم اینک و چند روزی است به دلیل وضعیت نامناسب اطراف آن با داربست فلزی احاطه شده برخی زائران را برای ورود به حرم امن این امامزاده نا امید و نگران کرده است.

برخی از گردشگران و زائرانی که از مناطق جنوبی کشورمان به این بارگاه مطهر مشرف شده بودند از نبود کمترین امکانات اولیه و رفاهی در آن اظهار گلایه داشتند.

علیرضا مصلحی یک زائر بوشهری در این زمینه وجود این امام زاده را مظهر و تنها مکان معنوی و مقدس شهر یاسوج دانست و گفت که مردم و مسئولان امر در این شهر باید با همکاری و هماهنگی بیشتری نسبت به ساماندهی و تامین امکانات رفاهی آن اقدام کنند.

مجید محمد زاده یکی دیگر از زائران این امامزاده گفت که برایم قابل تامل و تعجب است که حتی کمترین امکانات اولیه یعنی وضوخانه در این حرم مطهر که تنها امامزاده شهر نیز محسوب می شود، وجود ندارد.

خادم این امامزاده نیز که سالهاست از نبود امکانات و زیرساخت ها رنج می برد ملتمسانه از مسئولان و متولیان امر خواست نسبت به رفع مشکلات و نارسایی ها در این حرم مطهر اقدام کنند.

وی افزود که با مراجعه مکرر به شهرداری یاسوج برای رفع مشکل و وضعیت نامطلوب مجموعه بهداشتی این امامزاده اما تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بویراحمد نیز دلیل اصلی در بروز معضلات و نبود امکانات اولیه در این حرم مطهر را ناشی از کمبود اعتبار و منابع مالی محدود دانست و گفت که کمک های مردمی و زائران نیز جوابگوی رفع نیازهای آن نیست.

سید رحیم پناهنده تصریح کرد که ظرف 2 سال گذشته نیز افزون بر 2 میلیارد ریال از محل های مختلف به این امامزاده کمک شده که بخش عمده ای از آنها صرف هزینه بدهی های قبلی برای پیمانکاران شده است.

وی یادآور شدکه ظرف 2 ماه گذشته سال جاری نیز مبلغ 700 میلیون ریال از طرف اوقاف استان و شهرستان بویراحمد به این امامزاده کمک شده که این مبلغ نیز بابت بدهی به پیمانکاران و برای انجام کارهای عمرانی در گذشته هزینه شد.

پناهنده تاکید کرد که حتی برای کارهای عمرانی جزئی در این امامزاده مجبور شدیم از برخی بقعه های متبرکه دیگر در استان و هیات امنای آنها اعتباراتی به صورت قرض گرفته شد.

وی گفت که بهبود وضعیت، ساماندهی و رفع مشکلات و چالش های این امامزاده نیازمند یک عزم راسخ و جدی از سوی مسئولان و متولیان امور اجرایی و همکاری و ورود جدی شهرداری یاسوج است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی این امامزاده نیز گفت که به دلیل پایین بودن سطح فاضلاب این سرویس ها امکان اتصال به سیستم فاضلاب شهر یاسوج وجود ندارد.

وی ابراز داشت: ساماندهی و تامین امکانات و زیرساخت های این حرم مطهر به عنوان یکی از اولویت های نخست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان و همچنین از دغدغه های جدی مسئولان و متولیان امر است.

پناهنده تاکید کرد که پس از پایان تعطیلات عید فطر و ماه رمضان نسبت به ساماندهی و بهبود وضعیت این امامزاده اقدام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.