در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختلاف عربستان در اعلام عید فطر بوی تفرقه می‌دهد

عربستان سعودی و وهابیون در مخالفت های متعدد با ایران و برای برهم زدن وحدت بین مسلمانان جهان، عید فطر را با اختلاف چند روزه اعلام می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و کارشناس مذهبی و امور دینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وحدت اسلامی در روز عید فطر و سی روزه بودن ماه مبارک رمضان گفت: 30 روزه بودن ماه مبارک رمضان، منوط به رویت هلال ماه شوال است و آن چیزی که هرساله کشور عربستان اعلام می کند، بحثی کاملا سیاسی است، درواقع عربستان سعودی و وهابیون در مخالفت های متعدد با ایران و برای برهم زدن وحدت بین مسلمانان جهان، عید فطر را با اختلاف چند روزه اعلام می کنند.


وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته عربستان عید را به طوری اعلام کرد که جمعه آخر و روز قدس خارج از ماه مبارک رمضان باشد، ولی باز این شرطی مبنی راهپیمایی مسلمانان منطقه نشد و خیلی از افراد طبق راهپیمایی روز جمعه ایران به خیابان ها آمدند. این کار عربستان و وهابیت، امری تفرقه برانگیز بین وحدت مسلمانان است.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی با اشاره به پر رنگ بودن نقش مسلمانان و شیعیان در عید سعید فطر درخصوص تشخیص روز عید از نگاه اهل سنت بیان کرد: اهل سنت تاکیدی بر رویت هلال ماه ندارند و حرف خلیفه و مفتی هر بلاد شرط است و شرط آن رویداد کشورهای اسلامی است. اهل سنت ایران از مفتی های خودشان در کشور پیروی می کنند و بزرگان اهل سنت با استعلام از دفتر مقام معظم رهبری و ولی امر کشور عید سعید فطر را اعلام می کنند.


معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی درباره 30 روزه بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همیشه ماه رمضان 30 روز نبوده و ماه های 29 روزه متعدد داشتیم، به طور طبیعی اگر در تقویم قمری دو ماه پیشین 29 روزه باشد، ماه سوم 30 روزه خواهد بود، البته شرط اصلی رویت هلال ماه است و باید به روی آن سرمایه گذاری کنیم، احتمال رویت هلال شوال از زمانی که گروه استهلال به مناطق مختلف ایران اعزام می شوند وجود دارد، درواقع خطایی است که باید از راه های تجربی و صورت فلکی 30 روزه بودن ماه رمضان را پیدا کرد.


حجت الاسلام موسوی والمسلمین هوایی در پایان با بیان اینکه گرفتن روزه بعد از عید فطر ثواب یک ساله دارد، پیرامون حرام بودن، روزه در عید فطر گفت: وقتی یک متخصص دستوراتی را برای شفاء می‌دهد، ما بدون چون‌و‌چرا و بدون آنکه توجه به محتوا و عمل آن داشته باشیم، از دارو‌ها استفاده می‌کنیم، حال اینکه الان بزرگترین طبیب عالم در مسیر دائمی و برای رسیدن بهبودی انسان‌ها دستور داده روز عید فطر و قربان روزه نگیرید، من خدا را قبول دارم و می‌گویم چشم!

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۳۸ ۰۵ تير ۱۳۹۶
این سعودی ها هیچ کارشون مثل ادمیزاد نیست
آخرین اخبار