مقامات و گروه‌های مختلف اسلامی حمله به مکه مکرمه را محکوم کردند

مقامات و گروه‌های مختلف اسلامی تلاش برای هدف قرار دادن مسجدالحرام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترتی العهد، جنبش حزب‌الله لبنان تلاش برای هدف قرار دادن مسجدالحرام در مکه مکرمه را محکوم کرد.

جنبش حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای تلاش برای هدف قرار دادن مسجدالحرام به دست یک گروه وابسته به باندهای تکفیری و تروریستی را محکوم کرد که «بدون هیچ مانع دینی یا انسانی یا وجدانی، دست به قتل و خونریزی می‌زنند».

حزب‌الله تلاش برای هدف قرار دادن مسجدالحرام را حلقه‌ای از زنجیره جنایات خونباری توصیف کرد که این گروه‌ها در سوریه و عراق و لبنان و دیگر سرزمین‌های عربی و اسلامی مرتکب شده‌اند و تاثیر ویرانگر آن به سراسر جهان رسیده است.

این جنبش تاکید کرد تلاش برای هدف قرار دادن مسجدالحرام، که مقدس‌ترین مکان دنیا است، در ماه مبارک رمضان، نشان می‌دهد تفکر جنایتکارانه‌ای که این گروه‌ها به آن باور دارند، حرمت اماکن مطهر و زمان مبارک و مقدسات دینی و میراث انسانی را نگه نمی‌دارد بلکه جنایات وحشیانه این گروه‌ها که مبتنی بر فتواهای گمراه کننده و فتنه‌جویانه است، دامن‌گیر همه بدون هیچ تفاوتی در زمینه اعتقاد و قومیت و وابستگی می‌شود از این رو لازم است این گوه اقدامات با محکومیت و ابراز انزجار جهانی مواجه شود.

مقامات و شخصیت‌های کشورهای عربی نیز حمله تروریستی به مسجدالحرام در مکه مکرمه را به شدت محکوم کردند.

کویت طرح هدف قرار دادن مسجدالحرام را به شدت محکوم کرد. یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت بعد از ظهر جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از امنیت و ثبات عربستان این «اقدام تروریستی» را مغایر با ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی دانست و گفت با توجه به شرایط پیش آمده ضروری است تلاش‌های بین‌المللی برای برچیدن این پدیده خطرناک (تروریسم) دوچندان شود.

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی دولت موقت لیبی نیز این حمله تروریستی را محکوم و با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، تاکید کرد این کشور همبستگی کامل خود را با عربستان علیه کشور‌ها یا سازمان‌های تروریستی که به امنیت، ثبات و زائران این کشور آسیب می‌زنند، اعلام می‌کند.

مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی نیز حمله تروریستی را به مسجدالحرام به شدت محکوم و تاکید کرد: این حمله به معنای تجاوز به مسلمانان در همه جا است.

وی افزود این «تلاش بزدلانه» که به دست نیروهای امنیتی عربستان خنثی شد، آشکارا نشان می‌دهد این باندهای جنایتکار نه تنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، بلکه کلا دین یا اصل و نسب ندارند.

رئیس پارلمان عربی در ادامه بر حمایت این پارلمان از تدابیر عربستان برای مقابله با باندهای تروریستی که هدفشان گسترش هرج و مرج و ترساندن مسلمانان از زیارت خانه خدا است، تاکید کرد.

امارات عربی متحده نیز تلاش برای حمله به مسجدالحرام محکوم کرد. شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات، گفت این جنایت اصرار ما را برای مقابله با هر کسی که از تروریسم حمایت مالی یا آن را توجیه می‌کند، بیشتر می‌کند. جنایت مکه ما را برای ریشه کن کردن تروریسم مصمم‌تر می‌کند.

احمد رسلان، معاون اول رئیس پارلمان عربی، تلاش برای حمله به مسجدالحرام به شدت محکوم و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زمان مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن فرا رسیده است. وی از جامعه جهانی خواست به منظور مبارزه با پدیده تروریسم سیاه که امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند، فورا کنفرانسی جهانی برگزار کند.

رسلان همچنین از جامعه جهانی خواست در این کنفرانس تصمیماتی قطعی گرفته و در چارچوب این تصمیمات مبارزه با همه سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی تضمین شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار