آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی سوریه؛

هلاکت دسته‌جمعی عناصر داعش در حومه حمص/ پیشروی 6 کیلومترمربعی مقاومت در ایستگاه گازی «آرک»

ارتش سوریه با انجام عملیاتی در حومه شرقی حمص، یک گروه کامل از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه با انجام عملیاتی در حومه شرقی حمص، گروه کاملی از تروریست‌های داعش را  به‌هلاکت رساند.

این تروریست‌ها قصد نفوذ به روستای «جباب حمد» و حمله به یکی از مواضع نظامیان سوری در شرق روستای "ام‌التبابیر" را داشتند.

هم‌چنین نیروهای سوری تلاش گروه‌های مسلح تروریستی را برای حمله به تعدادی از نقاط نظامی خود ناکام گذاشتند و انبارها و محوله‌های سلاح تکفیری‌ها را به‌کنترل خود درآوردند.

در این حمله ناکام تروریستی که به‌سمت نواحی جوالک، المحطه و سنیسل صورت گرفت، تعداد زیادی از تروریست‌های مسلح به‌هلاکت رسیدند و تجهیزات جنگی آنان نیز منهدم شد.

*پیشروی ارتش سوریه در ناحیه «عین ترما» غوطه شرقی دمشق/ 44 تن از تروریست‌های جیش‌الحر در « بئر القصب» به‌هلاکت رسیدند

هلاکت دسته‌جمعی عناصر داعش در حومه حمص/ پیشروی 6 کیلومترمربعی مقاومت در ایستگاه گازی «آرک»

اعلام‌الحربی نوشت: نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در غوطه شرقی دمشق موفق شدند بر تعدادی از ساختمان‌های شمال شرق آموزشگاه «المنار» در ناحیه "وادی عین ترما" را که محل آموزش مباحث مرتبط با خودرو بود، به‌تسلط خود درآورند.

در درگیری‌های این منطقه نیز شماری از عناصر تروریستی به‌هلاکت رسیده و تعدادی از آنان نیز زخمی شدند.

جنگنده های ارتش سوریه با انجام تعدادی حملات، مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره را در شرق منطقه «ضهر الصفا، اللزابه و حرف وادی العوینی» از توابع نواحی مرزی سوریه و لبنان هدف قرار دادند. مناطق مذکور بین «جرد فلیطه» در قلمون غربی و «جرود عرسال» قرار دارند.

مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح به کشته شدن 44 تن از عناصر تروریستی جیش‌الحر در اثر حمله ارتش سوریه به منطقه «بئر القصب» از توابع حومه شرقی دمشق اعتراف کرد.

اما درگیری‌های داخلی میان گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق هم‌چنان ادامه دارد. در همین راستا، طی درگیری‌های شدید میان عناصر هیئة تحریر الشام و تروریست های داعش در محور خیابان الیرموک به مخیم الیرموک، شماری از عناصر داعش به‌هلاکت رسیده و تعدادی از آنان زخمی شدند.

*پیشروی 6 کیلومتر مربعی رزمندگان مقاومت در ایستگاه گازی «آرک» حومه حمص

هلاکت دسته‌جمعی عناصر داعش در حومه حمص/ پیشروی 6 کیلومترمربعی مقاومت در ایستگاه گازی «آرک»

منابع نظامی اعلام کردند: یکی از یگان‌های مسلح ارتش سوریه با مشارکت نیروهای هم‌پیمان و رزمندگان مقاومت، موفق شدند ضمن بازپس‌گیری 6 کیلومتر مربع از ایستگاه گازی منطقه "آرک" در شمال شرق روستای آرک، بر چهار نقطه در شمال شرق این روستا به مساحت 3 کیلومتر مربع تسلط پیدا کنند.

یکی از یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت، روز گذشته بر 10 کیلومتر مربع از منطقه «ظهر عباه» در شرق روستای آرک تسلط یافت.

این پیشروی پس از عملیات‌های پی‌در‌پی نیروهای سوری علیه مرکز تجمع و استحکامات عناصر تکفیری داعش در حومه شرقی حمص حاصل شد.

نیروهای سوری در ادامه ضمن به‌هلاکت رساندن ده‌ها تن از تروریست‌های داعش در این منطقه، مقر تسلیحات و ادوات نظامی آنان را منهدم کردند.

اما تلویزیون سوریه اعلام کرد: تروریست‌های مسلح تعدادی موشک را به‌سمت محله مسکونی الفرقان در حلب شلیک کردند.

خبرهای اولیه از افزایش شمار شهدا و مجروحان این حمله تروریستی حکایت دارد.

*ادامه درگیری‌های نیروهای دموکراتیک سوری و عناصر داعش در شمال رقه

هلاکت دسته‌جمعی عناصر داعش در حومه حمص/ پیشروی 6 کیلومترمربعی مقاومت در ایستگاه گازی «آرک»

درگیری‌های گسترده‌ای میان نیروهای دموکراتیک سوریه و تروریست‌های داعش در منطقه «لشکر17» شمال رقه در جریان است.

از حومه شرقی ادلب نیز خبر می‌رسد که عناصر جبهه النصره دو تن از اعضای یک خانواده را در منطقه ابوالظهور به بهانه همکاری آنان با نیروهای ارتش سوریه بازداشت کردند.

در میان پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور، برخی اقدامات حامیان اصلی تروریست‌ها ضمن وارد کردن خلل در روند مقابله با تروریسم، تلفات بسیاری را در نواحی مسکونی و در میان شهروندان سوری به‌همراه داشته است.

یکی از این اقدامات، حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به مناطق مسکونی نواحی مختلف، ازجمله حومه رقه است؛ حملاتی که نقاب مقابله با داعش را بر چهره خود زده اما در واقع کشتار و سلب امنیت را در میان زنان و کودکان بی‌گناه سوری را به‌دنبال داشته است.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

 

44 تن از تروریست‌های جیش‌الحر در « بئر القصب» به‌هلاکت رسیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ تير ۱۳۹۶
ولعنت الله علی القوم الظالمین و بالابن ملک سلمان خائن الحرمین الشریفین!
آخرین اخبار