بروز تنش در دیدار محمود عباس با داماد ترامپ

در دیدار «محمود عباس» و «جرد کوشنر» درخواستی مطرح شد که طرف فلسطینی جلسه را به نشان اعتراض ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ دیدار «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با «جرد کوشنر»، مشاور ارشد و داماد رئیس جمهور آمریکا، با تنش همراه شد به طوری که پس از مطرح شدن درخواست طرف آمریکایی، محمود عباس به شدت عصبانی شد و به نشانه اعتراض محل نشست را ترک کرد.

منابع حاضر در این جلسه اظهار داشتند کوشنر طبق خواسته‌ کاخ سفید از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست حمایت‌های مالی خود را از زندانیان فلسطینی و خانواده‌های آنها که به ادعای واشنگتن و تل‌آویو «تروریست» هستند، قطع کند.

محمود عباس و مشاورانش آمریکا را به جانبداری از رژیم صهیونیستی متهم و با رد درخواست کوشنر، باحالتی عصبانی و معترض اتاق را ترک کردند.

«جیسون گرینبلت»، مذاکره‌کننده بین‌المللی ترامپ نیز کوشنر را در سفر به اراضی اشغالی همراهی کرده بود. ملاقات کوشنر و محمود عباس روز چهارشنبه در رام‌الله انجام شد؛ اما خبر عصبانیت محمود عباس از درخواست آمریکایی‌ها، اخیرا رسانه‌ای شده است. این اولین تجربه مذاکرات خارجی کوشنر در فلسطین اشغالی است. وی در ابتدا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صیهونیستی، دیدار کرد که رسانه‌ها آن را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

یک منبع فلسطینی به پایگاه خبری«یدیعوت آحرونوت» گفته است: هیئت آمریکایی موضع اسرائیل درباره پرداخت حقوق به زندانیان را پذیرفته و معتقد است این کار ابزار تشویق کننده خشونت است و باید متوقف شود.

کوشنر در دیدار با محمود عباس سخنان خود را درباره نگرانی صهیونیست‌ها به ویژه درمورد پرداخت حقوق به خانواده زندانیان فلسطینی آغاز کرد.

آمریکایی‌ها اندکی خواسته خود را درمورد این ماجرا ملایم‌تر کرده‌اند بطوریکه در ابتدا خواستار قطع حقوق تمامی زندانیان فلسطینی بودند؛ اما حالا اعلام کرده‌اند باید حقوق خانواده آن دسته از زندانیان فلسطینی که به اتهام کشتن و یا صدمه زدن به یک اسرائیلی محکوم به اعدام یا حبس ابد هستند، قطع شود. تعداد این زندانیان به حدود 600 نفر می‌رسد.

 انتهای پیام/

عصبانیت ترامپ از خواسته داماد ترامپ درباره اسرای فلسطینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار