تنها راهکار فرار کُشتی از خاک تعلیق

فدراسیون کشتی به دلیل نواقص اساسنامه ای در خطر تعلیق قرار گرفته است و تنها راه نجات اصلاح سریع اساسنامه است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید بنی تمیم با بیان این مطلب افزود:با توجه به مکاتباتی که کمیته بین المللی المپیک در چند ماه گذشته در مورد اساسنامه فدراسیون های ملی چندین كشور، از جمله ایران، با چند فدراسیون های جهانی ذیربط انجام داده بود؛ اساسنامه فدراسیون كشتی ایران نیز از سوی اتحادیه جهانی كشتی، مورد بررسی قرار گرفته است.


وی ادامه داد: پس از این بررسی، اتحادیه جهانی حدود سه ماه قبل، طی نامه ای كه به فدراسیون ایران ارسال نمود، اشکالاتی را به اساسنامه فدراسیون كشتی ایران وارد دانست. از جمله آن اشكالات؛ دولتی بودن مجمع فدراسیون كشتی ایران بود كه با ذكر مصادیقی چون؛ عضویت؛ حق رای و اعمال نظر افرادی که سمت های رسمی و دولتی در دستگاه ورزش ایران دارند و یا حضور نمایندگان سایر دستگاه های دولتی در مجمع فدراسیون، اتحادیه جهانی مدعی شد كه این موضوع، با اصول خودمختاری و استقلال فدراسیون ها که در اساسنامه اتحادیه جهانی و منشور كمیته بین المللی المپیك صریحا قید شده؛ مغایر است.


دبیرکل شورای کشتی آسیا تصریح کرد: همچنین مصادیق دیگری مثل نقش وزارت ورزش بعنوان مسئول اصلاح اساسنامه فدراسیون کشتی ایران، یا اینكه چرا احكام چهار عضو اجرایی فدراسیون ایران توسط رییس سازمان ورزش امضا و تایید می شود، و نیز دخالت در بركناری رئیس فدراسیون توسط وزیر ورزش، و نیز تعیین جانشین رییس فدراسیون مستعفی یا برکنار شده توسط وزیر ورزش و جوانان بجای مجمع؛ از دیگر ایراداتی است که اتحادیه جهانی کشتی به اساسنامه فدراسیون ایران وارد نموده است.

وی تاکید کرد:اتحادیه جهانی به نبود بند مشخصی در خصوص مبارزه با دوپینگ و نیز عدم توجه به نقش دادگاه بین المللی وابسته به كمیته بین المللی المپیك، بعنوان تنها دادگاه خارجی قضاوت ورزشی در اساسنامه مذكور نیز ایراد گرفته است.

 

دبیرکل شورای کشتی غرب آسیا خاطر نشان کرد:اتحادیه جهانی در دوبخش از نامه مذكور به فدراسیون كشتی ایران اعلام كرده كه شرط ادامه عضویت و فعالیت ایران در اتحادیه جهانی كشتی، اصلاح اساسنامه و اخذ تاییدیه اتحادیه خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما همان زمان(سه ماه قبل)مطابق ضوابط جاری كشور، موضوع را به صورت رسمی به اطلاع مسولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رسانده ایم اظهار داشت: از طرف دیگر اشکالات اعلام شده را نیز با کمک یک تیم حقوقی برطرف نموده و پیشنهادات اصلاحی خود را مجددا به وزارت ورزش و جوانان اعلام كردیم. منتظر هستیم تا در اسرع وقت با رفع دقیق این نواقص از سوی مراجع ذیصلاح، موضوع را به اتحادیه جهانی ارسال نماییم.

بنی تمیم افزود: واقعیت این است كه كشتی ایران رقبای قدرتمند و صاحب نفوذی در اتحادیه جهانی كشتی دارد كه ممكن است از هر ابزاری برای توقف حركت فنی و مدیریتی كشتی ایران در دنیا استفاده كنند. بویژه ابزاری مانند چنین موضوعاتی كه حمایت های مرجع بزرگی مانند كمیته بین المللی المپیك را نیز در پشت سر خود دارد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: این درست است كه فدراسیون ایران در این چندسال توانسته رابطه ای بر مبنای تعامل با اتحادیه جهانی داشته باشد، اما باید بدانیم، طرح چنین موضوعات جدی در صحنه بین المللی كه از سوی مراجعی چون كمیته بین المللی المپیك دنبال می شود، بسیار فراتر از قدرت تعاملی ایران با اتحادیه جهانی است و در واقع می تواند تمام تلاش چند ساله دیپلماتیك كشتی ایران در دنیا را متوقف كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار