مهاباد؛

پیش بینی کاهش تولید گندم در مهاباد

94 هزار تن گندم در سیلوهای شهرستان مهاباد ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رئیس جهادکشاورزی شهرستان مهاباد در  نشست شورای آرد و نان این شهرستان گفت: امسال 46 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته که از این مقدار 19 هزار هکتار به دلیل خسارت غیرقابل برداشت است.پیش بینی کاهش تولید گندم در مهاباد

عبدالرحمان کلیجی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ،پیش بینی می شود تولید گندم امسال حدود 30 تا 35 هزارتن  و خرید مازاد بر نیاز کشاورزان20 تا 25 هزارتن باشد که نسبت به پارسال بین 50 تا 60 درصد کاهش نشان می دهد.

پارسال 106 هزار تن گندم در مهاباد خریداری شده که 94 هزار تن آن در سیلوها ذخیره شده است و این مراکز ظرفیت ذخیره سازی 92 هزار تن دیگر را نیز دارند.

ایرج شجاعی معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد هم گفت: سازمان تعاون روستایی امسال گندم مازادکشاورزان را خریداری می کند و دست واسطه ها در این زمینه کوتاه خواهد شد.

خیری رئیس اداره استاندارد شهرستان مهاباد هم از کمبود پروتئین در نان مصرفی شهروندان انتقاد کرد و گفت: این کمبود ناشی ازگندم های سن زده و نامطلوبی است که توسط واحدهای آردسازی خریداری و وارد چرخه آردسازی و سپس نانوایی ها شده است.

به همین دلیل احتمال بسته شدن هردو واحد آردسازی مهاباد در ماههای آینده وجود دارد.

قادری رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان مهاباد نیز در این نشست گفت: 290 واحد نانوایی در سطح شهرستان مهاباد وجود دارد که از این تعداد 79 واحد در شهر و روستا بدون مجوز هستند.

 انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.