کرمانشاه؛

شناسایی ۳۵ چاه غیرمجاز در منطقه تالاب هشیلان کرمانشاه

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: ۳۵ چاه غیرمجاز در اطراف تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه شناسایی شده است که باید هر چه سریعتر پر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدحسین فلاحتی  رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه  با اشاره به اینکه پر کردن 35 چاه‌ غیرمجاز اطراف تالاب هشیلان نقش مهمی در احیای این تالاب دارد گفت: تالاب هشیلان سوءتفاهم طبیعت نامیده می‌شود و به تازگی نیز دچار حریقی شد که با حضور به موقع نیروها اطفا شد.


وی با اشاره به اینکه تالاب هشیلان از مناطق منحصر به فرد برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و بومی است افزود: با توجه به گرم و خشک بودن منطقه این تالاب در تعدیل و پایش هوای منطقه تأثیر بسیار زیادی دارد.


فلاحتی با بیان اینکه به تازگی دولت در راستای اجرای اصل 123 قانون حفاظت و احیای تالابهای کشور موظف به تعیین بودجه‌هایی برای این مناطق است گفت: انتظار می‌رود اعتباراتی برای خرید مستثنیات اراضی تالاب هشیلان در نظر گرفته شود.


وی به تسریع در راه‌اندازی سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان که اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است اشاره و افزود: 100 هزار هکتار از 390 هزار هکتار منابع طبیعی استان در مناطق حفاظت شده بیستون و حیات وحش است و انتظار می‌رود بودجه‌های تخصیص یافته باید به نسبت تقسیم شود.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.