روایت شفا گرفتن صنعتگر در برنامه ماه تمام

برنامه «ماه تمام» میزبان غلامرضا صنعتگر، سید محمدرضا حسینی بای و دکتر حمیدرضا صابر بود.

روایت شفا گرفتن صنعتگر در برنامه ماه تمامبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و یکمین برنامه «ماه تمام» میزبان غلامرضا صنعتگر، سیدمحمدرضا حسینی بای و دکتر حمیدرضا صابر بود که ساعت 23:50 به مدت 75 دقیقه به روی آنتن شبکه دو رفت.

در بخش «یادبود» به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران، تصاویری از دکتر چمران و بیان خاطراتی از زبان ایشان پخش شد. نخستین مهمان برنامه ماه تمام، غلامرضا صنعتگر بود که با اجرای دو ترانه مهمان خانه مخاطبان شد.

عبدالله روا در معرفی این خواننده مردمی گفت: صنعتگر انسانی است که یک آرامش همیشگی در ظاهرش هویداست. او هدیه امام رضا(ع) به خانواده اش است. در سال گذشته دچار بیماری شدیدی شده بود که توسط آن امام شفا یافته است.

صنعتگر درخصوص احساسش نسبت به شنیدن نام ایران گفت: من اسم ایران را که می‌شنوم در ذهنم امنیت نقش می‌بندد. ما الان در جایی زندگی می‌کنیم که از نظر آرامش و آسایش در امنیت است و اینها را مدیون کسانی هستیم که از مردم و کشور حراست و حفاظت می کنند.

او در خصوص اهمیت نقش خانواده در زندگی شخصی گفت: وقتی صحبت از خانواده می شود، ناخودآگاه به یاد حریم و چهارچوبی می‌افتم که دوست دارم حفظ شود. مثلا من دوست ندارم حتی به همشهری هایم توهین شود.

عبدالله روا ضمن اشاره به این نکته که رسالت خبرنگاران و هنرمندان در یک راستاست و توهین معنایی ندارد، به موضوعی که باعث رنجش این خواننده مردمی شده بود پرداخت. صنعتگر گفت: گفته اند یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت برتر است؛ چون تفکر باعث بروز آگاهی و نزدیک شدن به خدا می شود. من آرزو می‌کنم با اینکه شیطنت در همه جا به چشم می خورد ولی اطرافیان به شنیده ها دامن نزنند. به نظر من هر 12 ماه سال، ماه خداست و من امیدوارم هر لحظه و ثانیه برای همه ما همچون لحظات سحر و افطار باشد و دلهایمان برای همدیگر بتپد. نگاهمان به ائمه مخصوصا به امام رضا(ع) که حرمشان در کشورمان است، ویژه‌تر باشد تا بهتر و بیشتر به سمت خدا برویم.

دومین مهمان برنامه ماه تمام، محمدرضا حسینی بای بود. او در حوزه های خبری همچون کنکور، اقتصاد، دانشجویی، مناطق جنگی و ... فعالیت داشته است.

حسینی بای درخصوص حرفه خبرنگاری گفت: به خبرنگاری نباید به منزله شغل نگاه کرد. این حرفه، عشق میخواهد و من همیشه به علاقه‌مندان این حرفه گفته ام که اگر عاشق این حرفه هستید، قدم در این راه گذارید. یک خبرنگار باید این قابلیت را داشته باشد که بتواند در تمامی حوزه ها فعالیت داشته باشد. من به طور تخصصی، مردم را دوست دارم و هرجا حضور مردم باشد، با مردم می جوشم.

او گفت: جا دارد از همکارانم که در حوزه خبرنگاری خارج از ایران فعالیت دارند، همچون جلال خالدی در عراق، آقای حسینی که در سوریه جانباز شدند، حسام هلالی خبرنگار مناطق جنگی و ... هم نام ببرم و از زحمات همه آنها همچنین خبرنگاران شبکه خبر تشکر کنم. به نظر من خبرنگاری در حوزه داخل کشور خطرات کمتری دارد و آن عزیزان دقیقا با عشق و با توجه به خطرات احتمالی به کارشان می پردازند.

حسینی بای با اشاره به مهر و محبت مادران و توجهی که به فرزندانشان دارند، گفت: مادر من تصویری که از من در گوشی خود ذخیره کرده، شمایل شیر است و در زمانی که من سوریه بودم، تمامی اخبار را رصد می‌کرد و لحظه به لحظه اخبار را به من گزارش می داد.

او خاطره‌ای از هفت سالگی خود بیان کرد که در آن زمان هنگام بازی با خواهران و برادرانش برای آنها اخبار می خواند و علاقه به خبرنگاری از همان دوران کودکی در وجودش بود و در تمامی برنامه های مدرسه، تئاتر دانش آموزی و ... فعالیت داشت.

در پایان گزارش خبری او از دیدار خانواده شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری به نمایش درآمد.

سومین مهمان این برنامه، دکتر حمیدرضا صابر بود. دکتر صابر، جراح فوق تخصص چشم، شاعر و نویسنده کتاب چشم و چراغ است که معتقد بود چشم دل باید روشن شود تا انسانها به دنیایی دیگر برسند و بتوانند حرفهای پنهانی دل خود را به صورت راز و نیاز بیان کنند.

از دیگر بخش هایی که در بیست و یکمین قسمت از برنامه ماه تمام از شبکه دو پخش شد، می توان به بخشهای «عاشقانه»، «سفرنامه قلعه گنج»، «رمضان زیبای 96» و «دلدادگی» اشاره کرد.

برنامه «ماه تمام» به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی و مجری طرحی امیر شرافتی، کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز است که اجرای بیست و یکمین قسمت آن در آخرین روز خرداد را عبدالله روا عهده دار بود.

دیگر عواملی که با این برنامه همکاری دارند عبارتند از:


کارگردانان هنری: سهیل سلیمانی و محمدرضا سنجری، کارگردان تلویزیونی: نیلوفر سعیدی، نویسنده: سیدحسین متولیان، تصویربرداران: امیر شاه آبادی، محمود نوروزی، مسعود قطبی، وحید بصائری، سعید شریعتی، هماهنگی و برنامه ریزی: نیاز فاطمی، روابط عمومی: فرناز فرهنگ و مریم رسولی مدنی،طراح لوگو: ترانه میلادی، تیتراژ ابتدا: احسان نی زن، تیتراژ پایانی: بردیا مقدم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.