اردبیل؛

تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت و نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم این انجمن در یک هزار و ۹۰۰ مدرسه استان اردبیل تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری در جلسه بررسی روند ثبت‌نام از دانش‌آموزان در مدارس اردبیل اظهار داشت: اهتمام اولیا در ثبت‌نام به موقع دانش‌آموزان براساس برنامه‌های اعلام شده امری ضروری بوده که آموزش و پرورش استان زمینه‌ای را ایجاد کرده است تا اولیا در مدارس حضور یافته و نسبت به ثبت‌نام در فضایی آرام اقدام کنند.

وی با دعوت از مدیران مدارس به حفظ آمادگی در ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان تصریح کرد: ثبت نام در  پایه اول ابتدایی در حال اتمام بوده و از هفتم تیرماه دانش‌آموزان می‌توانند در پایه هفتم ثبت‌نام کنند که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه زمان ثبت نام در پایه دهم نیز متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: دانش‌آموزان پایه نهم قبل از انتخاب رشته تحصیلی در دوره دوم متوسطه در دو نوع تست رغبت و استعداد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا هدایت تحصیلی آنها متناسب با استعداد و رغبتشان صورت گیرد.

ناصری نقش مشاوران مدارس را در هدایت تحصیلی اساسی و محوری دانست و بیان کرد: نظر مشاوران در این زمینه بسیار مهم است به طوری که از 100 امتیاز 10 امتیاز به نظر مشاوران مدارس اختصاص دارد و 65 امتیاز تست‌های هدایت تحصیلی نیز زیر نظر مشاوران مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی مدرسه و خانواده ضروری است، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند آموزش و پرورش را به این جامعه وسیع وصل کند، انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد این نهاد برآمده از مردم را در داخل مدارس تقویت کند که در سال تحصیلی گذشته انجمن اولیا و مربیان در یک هزار و 900 مدرسه استان تشکیل یافته است و آموزش و پرورش نیز با تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده اقدام به تقویت ارتباط اولیا با مدارس کرده است.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.