رمانش

ثبت نام بیش از 18 هزار نفر در کرمانشاه برای طرح "کارورزی"

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت‌نام 18 هزار و 880 نفر در طرح "کارورزی" در استان کرمانشاه خبر داد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛داوود یاوری در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که امروز (31 خرداد) برگزار شد، با بیان اینکه تا کنون 18 هزار و 880 نفر در طرح کارورزی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود 4800 نفر واجد شرایط هستند.

وی تعداد واحدهایی که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند را نیز 72 مورد اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهمیه استان‌ها از طرح کارورزی مشخص شده، تاکید کرد: سهم کرمانشاه 7425 نفر و معادل 5.5 درصد کشور است.

به گفته این مسئول، سهمیه خوبی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده و بعد از خوزستان و فارس جایگاه سوم کشور را داریم.

یاوری خاطرنشان کرد: سهمیه 15 هزار نفری هم در نظر گرفته شده که استان‌هایی که بهتر عمل کنند  توانند از آن استفاده کنند.

وی از برخی اصلاحات صورت گرفته در این طرح هم خبر داد و افزود: یکی از مهمترین اصلاحات افزایش سن کارورزان است، به گونه‌ای برای کاردانی 25 سال، کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد و دکترا 33 سال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش از این حداکثر مدت کارورزی شش ماه اعلام شده بود، عنوان کرد: این زمان هم به 9 ماه افزایش یافته است.

یاوری یادآوری کرد: ساعت فعالیت کارورزان از شش صبح تا 20 است و حق به کارگیری کارورز در شیفت شب وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه موسسه عاملی که احتمالا صندوق کارآفرینی و امید است برای پرداخت کمک هزینه به کارورزان مشخص شده، بیان کرد: میزان کمک هزینه برای کاردانی تا 270 هزار تومان، برای کارشناسی 310 و کارشناسی ارشد و دکترا تا 350 هزار تومان تعیین شده است.

به گفته این مسئول، این طرح فقط محدود به امسال نیست و اگر تامین اعتبار شود تا پایان برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.