کرمان؛

عمق چاه های آب کشاورزی رفسنجان به 300متر رسید

اقتصاد رفسنجان وابسته به کشاورزی اشت و در این شهرستان بیش از هزار حلقه چاه وجود دارد که عمق آنها به بیش از 300متر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمید ملانوری  فرماندار رفسنجان در نشست حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان افزود: اضافه برداشت آب از این سفره های زیرزمینی منطقه رفسنجان موجب به وجود آمدن بحران آب در این منطقه شده است.
وی تصریح کرد: وجود چاههای عمیق، تغییرات جوی و آب و هوایی از جمله بارش تگرگ، توفان، گرمازدگی، سرمازدگی و غیره موجب شده خساراتی در محصول پسته این شهرستان بوجود آید.
وی گفت: باید در هر هکتار باغ پسته رفسنجان هزار و 400 کیلوگرم محصول برداشت شود اما با بروز این تغییرات آب و هوایی طی سالهای گذشته این میزان به 400 کیلوگرم در هر هکتار کاهش یافته است.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: امسال نیز برآورد برداشت محصول این بود که هزار و 500 کیلوگرم در هکتار داشته باشیم که بروز حوادث تگرگ، گرما و تندباد در مناطق مختلف رفسنجان معادلات ما را به هم ریخت و 30 درصد از محصول از بین رفت.
ملانوری افزود: بحث باروری ابرها مطرح شده و انجام این امر و توسعه آبیاری نوین نوید خوبی برای حفظ و احیای منابع آبی است و در حوزه حفاظت از منابع آب برنامه ها در حال مدیریت است.
ملانوری گفت:  وزارت نیرو سال گذشته دشت رفسنجان را بحرانی ترین دشت آبی کشور اعلام کرده است .
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.