در حاشیه هیات دولت؛

واعظی: فاز 3 شبکه ملی اطلاعات تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدوارم تا یک ماه آینده فاز 3 شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری برسد.

واعظی: فاز 3 شبکه ملی اطلاعات تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر وزارتخانه متبوع خود و شبکه ملی اطلاعات، گفت: در حال حاضر آخرین مراحل دو پروژه بزرگ را طی می‌کنیم که یکی از این پروژه‌ها فاز 3 شبکه ملی اطلاعات است که جلسات مربوط به آن برگزار شده و امیدواریم تا پایان تیر ماه فاز سوم آن را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با همکاری وزارت علوم خدمات بخش شبکه علمی کشور را مورد هماهنگی قرار دادیم، امیدواریم طی دو هفته آینده آن را به بهره برداری برسانیم؛ همچنین تا شش هفته آینده دولت الکترونیک به نتیجه خواهد رسید.

واعظی با اشاره به اهمیت روز قدس خاطرنشان کرد: معتقدم روز قدس میراثی است که امام راحل نه تنها برای ایران بلکه برای کشورهای اسلامی باقی گذاشته است بنابراین ما به روز قدس اهمیت می‌دهیم و وضعیت مردم فلسطین طی هفتاد سال گذشته را گرامی‌ می‌داریم.

وزیر ارتباطات بیان داشت: رژیم صهیونیستی با سیاست‌هایی که اعمال می‌کند به مردم فلسطین و منطقه فشار وارد می‌کند از سوی دیگر با توجه به شرایط امروز منطقه و مسئله درگیری میان کشورهای اسلامی که سیاست رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف است این راهپیمایی میان مردم کشورهای مختلف به نوعی ندای وحدت میان مردم و کشورهای مسلمان شناخته می‌شود.

وی درباره عملیات موشکی سپاه به مقر فرماندهی داعش در سوریه اظهار داشت: معتقدم این اقدام، اقدامی به جا و بزرگ بود، به هرحال باید نشان دهیم زمانی که امنیت کشورمان توسط گروه‌های تروریست در خطر است در داخل و خارج مرزهای کشورمان می‌توانیم با دشمنان برخورد کنیم.

واعظی ادامه داد: به هرحال اهداف ترویست‌ها در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) محقق نشد و نیروهای امنیتی، سپاه و نظامی برخورد خوبی داشتند، از سوی دیگر با انجام این کار بزرگ توانستیم اقتدار خود را نشان دهیم همچنین به دشمنان نشان دادیم که از نظر اطلاعاتی از جایگاه و مقر تروریست‌ها اطلاع داریم و تجهیزاتی داریم که نقطه مورد نظر را مورد اصابت قرار می‌دهد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: عملیات موشکی سپاه پاسخ مقتدرانه‌ای بود که به تروریست‌ها داده شد.

وی در تشریح شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات، شبکه بزرگی است و از اولویت‌های جدی دولت شناخته می‌شود، عملا سال گذشته گام‌های موثری در این زمینه برداشته شد و فاز اول آن در شهریور ماه و فاز دوم در دهه فجر به بهره برداری رسید لذا امیدوارم فاز 3 این شبکه طی یک ماه آ‌ینده به بهره برداری برسد.

واعظی درباره نتایج به دست آمده از شبکه ملی اطلاعات گفت: تقریبا تمامی اقدامات که در کشور انجام می‌شود در چارچوب شبکه ملی اطلاعات است نمونه این موضوع طرح سرشماری بود که به خوبی و با سرعت قابل قبولی انجام شد. همچنین انتخابات اخیر بر این اساس صورت گرفت و مردم مطمئن بودند که هر فردی فقط یک بار می‌تواند رأی دهد.

وی افزود:‌ زمانی که شبکه ملی اطلاعات راه ‌اندازی شده مردم می‌توانند به راحتی سرویس‌های مختلفی را با کیفیت و سرعت بالا دریافت کنند.

انتهای پیام/

عملیات موشکی سپاه به مقر فرماندهی داعش اقدامی به جا بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار