در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

بهرامی: در آغاز مسیری برای تقویت همکاری‌های ایران و افغانستان قرار داریم

سفیر ایران در افغانستان گفت: مذاکرات راهبردی ایران و افغانستان در رشد و توسعه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور موثر است.

سفیر ایران در افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری نخستین جلسه تهیه سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان در تهران اظهار داشت: مقامات ارشد ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه که علاوه بر وجوه مشترک با تهدیدات و فرصت‌های مشترکی نیز مواجه می‌باشند، طی نشستهایی تصمیم بر عمیق‌تر کردن مناسبات بین دو کشور و گسترش حوزه‌های همکاری گرفتند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افزود: برای ترسیم مناسبات طولانی مدت تشکیل پنج کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت، همکاری‌های دفاعی و امنیتی، منابع آب، اتباع و همکاری‌های علمی و آموزشی مورد توافق طرفین واقع شد.

وی تصریح کرد: بار اول مذاکرات این پنج کمیته در تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه همین هفته در فضایی سازنده برگزار شد. در این مذاکرات توقعات و انتظارات دو طرف از آینده مناسبات در حوزه‌های مختلف و نقشی که هر طرف می‌تواند در تقویت این مسیر داشته باشد به صورت مثبت تشریح و مورد گفتگو قرار گرفت.

بهرامی خاطرنشان کرد: در پایان این مذاکرات مقرر شد دور بعدی آن در آینده‌ای نزدیک در کابل برگزار شود،‌ طبیعتا این گام اول بوده و فکر ‌می‌کنیم در آغاز مسیری به نفع مردم هر دو کشور که نه تنها می‌تواند در رشد و توسعه متقابل موثر باشد بلکه در تقویت همکاری‌های منطقه‌ای نیز تاثیرگذار است، قرار داریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار