دبیر فدراسیون پیوند اعضا:

هدف ما ارتقا جایگاه ایران در مسابقات جهانی است

فرهادی زاد گفت: به منظور ارتقا جایگاه ایران در مسابقات جهانی پیوند اعضا با ورزشکاران بیشتری در اسپانیا حاضر می شویم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مهین فرهادی زاد در نشست خبری فدراسیون پیوند اعضا بیان کرد:مسابقات جهانی هر 2 سال یک بار برگزار می شود و امسال کاروان ایران با حضور در رشته های مختلف در هر دو گروه مردان وزنان یکشنبه هفته آتی راهی مالاگا اسپانیا می شود و هدف از حضور در این رقابت ها ایجاد انگیزه و امید در بین ورزشکاران پیوند عضو است.

وی ادامه داد: طی مسابقات قهرمانی کشور مراحل شناسایی و استعداد یابی ورزشکاران صورت گرفت و به منظور آمادگی هرچه بیشتر ملی پوشان 6 مرحله اردو در رشته های مختلف ورزشی برگزار کردیم.

فرهادی زاد افزود : در این دوره از مسابقات در رشته های جدیدی نیز حضور داریم و نسبت به 2 سال گذشته در آراژانتین مساباقت برگزار شد با نفرات بیشتری شرکت خواهیم کرد. با نوان به جز رشته شنا و دو چرخه سواری در سایر رشته ها حضور دارند.

وی عنوان کرد: کاروان ایران در این دوره با 116 ورزشکار و مربی به مسابقات اعزام می شود که نسبت به دوره قبل دو و نیم برابر شده است که سهم بانوان ما 30 نفر و مردان 50 نفر است. برخی از ورزشکاران نیاز به همراه دارند و به همین دلیل برخی از خانواده ها با هزینه شخصی خود همراه ورزشکار در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

فرهادی زاد تصریح کرد: مسابقات به مدت یک هفته و به صورت فشرده برگزار می شود و ورزشکاران ما مطابق با قوانین فدراسیون جهانی می توانند در بیش از یک رشته رقابت کنند و خوشبختانه این آمادگی برای ملی پوشان ایجاد شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: سطوح مسابقات نسبت به آرژانتین افزایش یافته و با توجه به اینکه به میزبانی اسپانیا برگزار می شود کسب سکوهای قهرمانی کار سختی است و تلاش می کنیم با حفظ عنوان ششمی دوره قبل یک پله صعود داشته باشیم.

فرهادی زاده افزود: در برخی از رشته ها مانند اسکواش تازه ورود کردیم و کسب مدال در این رشته ها کار دشواری است چرا که تیم های قدرتمندی در این دوره حضور دارند. تلاش کردیم که در رشته بسکتبال سه نفره نیز نماینده داشته باشیم اما هنوز استعدادهای این رشته شناسایی نشدند و نیاز به زمان بیشتری داریم.

وی درباره پاداش مدال آوران مسابقات جهانی گفت: مانند دوره قبل پاداش ها پیش بینی شده است و امیدواریم وزارت ورزش همانند گذشته از مدال آوران ما تجلیل کند اما بزرگترین شکایت ملی پوشان ما تفائت در میزان پاداش آنها با دیگر قهرمانان کشور است که امیدوار هستیم این موضوع حل شود.

نبود آکادمی اختصاصی بزرگترین مشکل فدراسیون است

فرهادی زاد عنوان کرد: فدراسیون پیوند اعضا نو پا است و برنامه استراتژی تاکنون برای آن تنظیم نشده است و تنها طی تفاهم نامه ای که با 12 فدراسیون ورزشی امضا شد توانستیم برای اردوهای تیم ملی از امکانات آنها استفاده کنیم اما در نظر داریم با یک برنامه مدون نقاط ضعف فدراسیئن را در کمبود امکانات برطرف سازیم.

وی ادامه داد: بزرگترین هدف ما ساخت آکادمی برای ورزشکاران مان در مجموعه آزادی است و خوشبختانه با ساخت این مجموعه موافقت شده اما هنوز بودجه و برنامه ریزی آن انجام نشده است.تصمیم داریم با ساخت این آکادمی اردوهای تیم های ملی را به صورت متمرکز برگزار کنیم و سالن تمرین مجهزتری را در اختیار داشته باشیم.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم کاروان ایران با فتح سکوهای این دوره مسابقات جهانی بهترین نتیجه را رقم بزند و بتوانیم در جایگاه بهتری نسبت به ادوار قبل قرار بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار