ساری،

برگزاری محافل انسی با قرآن با هدف تعمیق باور‌های دینی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر از برگزاری بیش از ٢٠ محفل انسی با قرآن در شهرستان بهشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود فلاح گفت:: با هماهنگی به عمل آمده با اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه شهرستان بهشهر در ایام ماه مبارک رمضان، تاکنون در ٢٠ مسجد شهرستان بهشهر برگزار و تا پایان ماه مبارک بیش از ٥ تا ٧ محفل دیگر نیز برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این محافل نورانی را، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باور‌های دینی به جهت مصونیت جوانان و نوجوان از هجمه‌های فرهنگی بیان کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه جامعه باید در قرآن تدبر داشته باشند، افزود: امروز جامعه ایران اسلامی مأنوس با قرآن شده است و چه بهتر که از اکنون فرمایشات رهبری به‌صورت جدی در جامعه هدفگذاری شود تا جامعه از شر فتنه‌ها در امان باشد.
وی عناوین محفل قرآن را قرائت، تلاوت، ترتیل، سکوت در هنگام تلاوت و تدبر در کلام خداوند دانست و گفت: در قرآن آمده است ما قرآن را نازل کردیم برای اینکه مردم در آن تدبر داشته باشند یا به عبارتی تدبر یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های مهم نزول قرآن برای بشر است.
فلاح تدبر در قرآن کریم را اصل مهمی در تلاوت راستین قرآن کریم دانست وافزود: تا مفاهیم قرآن درک نشود قاری نمی‌تواند امر و نهی قرآن را اجرایی کند و بهتر آن است که بعد از هر تلاوت مقداری در مفهوم آیات وحی تأمل شود.
وی با اشاره به‌ضرورت برگزاری محافل انس با قرآن کریم گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، سبب آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به قرآن کریم در بهشهر از محافل انس با قرآن کریم افزود: انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها می‌شود.
فلاح گفت: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمود‌های ولایت‌فقیه در جامعه خواهد شد.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.