۶۰۰۰ روستایی نوار ساحلی چابهار شبکه آبرسانی ندارند!

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۶۰۰۰ نفر از مردم شهرستان چابهار درحالی در کنار دریای عمان زندگی می‌کنند که فاقد شبکه آبرسانی و دستگاه آب شرین کن دریا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ایوب درویشی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت:با اشاره به جمعیت ۶۰۰۰ نفری فاقد شبکه آبرسانی روستا‌های نوارساحلی چابهار افزود: تنها ۲۱ درصد از مردم شهرستان چابهار به شبکه آب رسانی غیر آشامیدنی دسترسی دارند و بقیه به صورت سقایی و با سهمیه تنها ۱۵ لیتر در روز برای هر نفر آبرسانی سیار می‌شوند.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان آبرسانی سیار بیان کرد: هم اکنون ۳۵ دستگاه تانکر به ۴۲۲ روستای فاقد شبکه چابهار آبرسانی می‌کنند و این درحالی است که اداره آب روستایی با کمبود شدید اعتبار برای نوسازی ناوگان، تامین سوخت، خرید آب از چاه‌ها و هزینه تعمیر، نگهداری و اجاره تانکر‌های بخش خصوصی مواجه است.

به گفته معاون استاندار سیستان وبلوچستان پروژه آب رسانی به ۲۶۱ روستای بخش پلان و مرکزی شهرستان چابهار با تزریق ۸۵ میلیارد تومان اعتبار تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

درویشی با اشاره به طرح آبرسانی به روستا‌های شرق چابهار تاکید کرد: خط انتقال آب بین سدپیشین شهرستان سرباز و سدشیرگوار باهوکلات و آبرسانی به ۲۵۰ روستای پایین دست سد پیشین درشرق چابهار با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان تیرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به آبرسانی به روستا‌های غرب چابهار نیز خاطرنشان کرد: عملیات احداث خط انتقال آب از سد زیردان شهرستان کنارک به منطقه پیرسهراب چابهار نیز درسال جاری با ۵۲ میلیارد تومان اعتبار آغازمی شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.