اهواز؛

آمار بالای سرقت ناشی از مشکلات اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب شوش سرقت را بیشترین آمار جرام در این شهرستان دانست وگفت: آماربالای سرقت ناشی از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مصطفی نظری بیشترین، دادستان عمومی و انقلاب شوش سرقت در این شهرستان را سرقت مسلحانه ، سرقت به عنف و نیز کیف قاپی و سرقت های خرد عنوان کرد و افزود:بعد از سرقت ، ضرب و جرح بیشترین آمار جرم در این شهرستان را شامل می شود.

وی همچنین از تشکیل 2 هزار و 83 پرونده در این راستا در دادسرای شوش خبر داد و گفت:یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در این شهرستان اعتیاد است که تمام گروه های سنی به ویژه جوانان را تهدید می کند.

نظری افزود:پارسال 45 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان شوش کشف شده و در این رابطه نیز 280 نفر دستگیر شدند ضمن اینکه میزان مواد مخدر کشف شده در شهرستان شوش طی سه ماهه نخست امسال بیش از 50 کیلوگرم و افراد دستگیر شده در این رابطه نیز 45 نفر بوده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شوش با اشاره به کشف 681 لیتر انواع مشروب الکلی و دستگیر 20 نفر در این رابطه گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز 76 لیتر انواع مشروبات الکلی در این شهرستان کشف شده است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد داد سرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش با 9 قاضی شامل دادستان ، 2 بازپرس، 6 دادیار بیان کرد:کشف جرم ، تعقیب متهمان ، انجام تحقیق ، حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوی ،اجرای احکام کیفری و دیگر وظایف قانونی از دیگر وظایف دادسراست.

وی گفت:پارسال 11 هزار و 544 پرونده اعم از سرقت ، تصادف، ضرب و جرح و حوادث کار وارد دادسرای عمومی و انقلاب شوش شده که با احتساب پرونده های باقی مانده از سال قبل تعداد 11 هزار و 788پرونده مختومه شده و 2 هزار و237 پرونده نیز در حال رسیدگی است.

نظری بیان داشت: تعداد 11 هزار و 544 پرونده باقی مانده از سال گذشته در دادسرای شوش با تلاش کارکنان اکنون به 2 هزار و 237 پرونده کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب شوش با اشاره به تذکر مکرر به کشاورزان مبنی بر ممنوع بودن آتش زدن بقایای مزارع گندم گفت:در این رابطه 16 نفر به دستگاه قضایی معرفی شده و پرونده آنها در حال رسیدگی است. 

نظری افزود: پارسال 42 قبضه اسلحه جنگی و 212 قبضه اسلحه شکاری در شهرستان شوش کشف شد ضمن اینکه طی امسال نیز تاکنون 35 قبضه اسلحه جنگی و شکاری در این شهرستان کشف شده است.

وی از رسم غلط تیراندازی در مجالس شادی و عزا به عنوان یک معضل جدی در این شهرستان نام برد و گفت:آمارها حکایت از کاهش این رسم غلط دارد اما با توجه به صدمات جانی و مالی و اعتراض گسترده شهروندان در این زمینه لازم است تلاش جدی تری برای جلوگیری از این رسم غلط انجام شود و مشارکت مردم در این زمینه بسیار کارساز است ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز با همکاری نهاد انتظامی و امنیتی مصمم است با مشارکت مردم این معضل را ریشه کن کند.

دادستان شوش بیان کرد:افرادی که اقدام به نگهداری و حمل اسلحه می کنند تحت تعقیب قضایی و انتظامی قرار می گیرند و مجوز دارندگان سلاح مجاز نیز باطل و اسلحه آنان ضبط خواهد شد.

نظری تاکید داشت:استفاده از سلاح های مجاز و مجوز دار در مجالس غیر قانونی است و برخوردهای قانونی شامل این سلاح ها و دارندگان آنها نیز می شود.

وی از شیوخ و بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم خواست افرادی را که دارای سلاح هستند به دستگاه قضائی معرفی کنند.

نظری گفت:پارسال نیز به منظور ارتقا امنیت عمومی و برخورد با عوامل تیراندازی در مجالس چند نفر دستگیر و ضمن صدور احکام قاطع شامل حبس و تبعید برای آنان مجوز حمل سلاح آنها نیز باطل شد.

وی مشارکت مردم دراین زمینه را بسیار مهم دانست و گفت:شهروندان ضمن خودداری از این اقدام غلط درمجالس با اطلاع رسانی به دستگاههای امنیتی و انتظامی ، مسوولان ذیربط را درراستای ارتقاء امنیت ونظم عمومی یاری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.