لطفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شتاب اشتغالزایی در گرو اصلاح قانون کار و نظام مالیاتی کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با اصلاح قانون کار و نظام مالیاتی شرایط اشتغالزایی را در بخش خصوصی فراهم و اقشار آسیب پذیر را حمایت کند.

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته ثابت کرد که دولت نباید هزینه ایجاد شغل را پرداخت کند بلکه باید زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم کند.

وی افزود: با توجه به قانون بودجه سال ۹۶ دولت لایحه‌ای را بر اساس آزمون وسعت تصویب کرده و مقرر شد تا یارانه اقشار پردرآمد به اقشار کم درآمد جامعه تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه لازم برای پرداخت یارانه همه اقشار جامعه را ندارد، بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اولویت پرداخت یارانه با اقشار کم درآمد است.

 لطفی گفت: دولت موظف است زیرساخت‌های اشتغال را فراهم کند تا اقشار مختلف بتوانند با بهره گیری از امکانات موجود اشتغالزایی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی تنها راه حمایت از اقشار آسیب پذیر است، تصریح کرد: به جای پرداخت یارانه به اقشار ضعیف و کم درآمد باید زمینه اشتغال برای آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: علی رغم سرمایه گذاری دولت در سال های گذشته در زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید متاسفانه این هزینه ها صرف امور دیگری شده و به این بخش ها اختصاص نیافته و هیچ گونه اشتغالی در سطح کلان ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید بر اساس برخی سیاست گذاری‌ها افراد 2 شغله را برکنار کند تا شرایط کار و اشتغال به طور یکسان برای همه افراد جامعه فراهم شود.

لطفی افزود: امیدواریم تا دولت بتواند با اصلاح قانون کار و به ویژه نظام مالیاتی شرایط اشتغالزایی را در بخش خصوصی فراهم و اقشار آسیب پذیر را حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار