پیشکسوت والیبال:

والیبال از درون بیمار است/ غیرحرفه ای ها در فدراسیون رخنه کرده اند

نائینی معتقد است مقصر ناکامی تیم ملی والیبال ایران مربی و بازیکنان نیستند بلکه مشکل از درون بیمار والیبال است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اصغر نائینی پیشکسوت والیبال در گفت و گو با رادیو ایران درخصوص افت تیم ملی والیبال و نتیجه نگرفتن در لیگ جهانی اظهار داشت: در این شکست ها من بازیکنان و مربی را مقصر نمی دانم. مشکل ما سرمربی نیست. اگر سرمربیان تیم های اول تا سوم لیگ جهانی نیز هدایت تیم ما را بر عهده بگیرند، مشکل حل نمی شود. والیبال از درون بیمار است.

وی افزود: بعد از ولاسکو والیبال ما با مشکلات زیادی روبرو شد. معتقدم این مشکلات به دلیل کوتاهی فدراسیون رخ داده است. بازیکنانی که در لیگ شاغل هستند هنوز دچار مشکلات پایه ای و ضعف های تکنیکی و تاکتیکی هستند. این مربیان هستند که وظیفه دارند این ضعف ها را در رده های سنی جوانان و نوجوانان برطرف کنند که این کار را نکرده اند.

نائینی ادامه داد: بازیکنان ما از لحاظ فنی و تکنیک در دریافت ها و سرویس دچار مشکل هستند و روز به روز هم بدتر می شوند. متاسفانه باید بگویم با این روش به جایی نخواهیم رسید. غیرحرفه ای ها در والیبال رخنه کرده اند و تصمیم گیری می کنند. زمانی که پول های میلیاردی به والیبال سرازیر شد همین افراد غیرحرفه ای نتوانستند وضعیت را مدیریت کنند.

پیشکسوت والیبال تصریح کرد: قبل از این شهرام محمودی 50 تا 60 درصد از حمله ها را خود به تنهایی انجام می داد. بعد از خداحافظی او غفور جوان جای او را گرفت. غفور ممکن  است در لیگ موفق باشد اما در میدان بین المللی خوب ظاهر نشده است. اگر محمودی خداحافظی کرده و مصدوم است پس چرا هنوز در لیگ بازی می کند. اگر هم مصدومیت ندارد باید به تیم ملی برگردد. با خداحافظی محمودی بهتر بود معروف و موسوی نیز از تیم کنار می رفتند تا تیم متحول شده و جوانی در لیگ جهانی داشتیم. حتی اگر هم با این ترکیب جوان نتیجه نمی گرفتیم امیدوار بودیم که بازیکنان خوبی به بدنه تیم ملی تزریق شده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر توجه کرده باشید در بازی آخر تیم ملی برابر روسیه، مربی جوانان را به زمین فرستاد زیرا دیگر امیدی به صعود نداشت اما مطمئن باشید اگر ذره ای شانس صعود داشتیم از جوان تر ها استفاده نمی شد. متاسفانه همه به نتیجه فکرمی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد قربانی
۰۸:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
گل گفتی داداش خدا وکیلی اگر معروف وموسوی و غلامی از تیم ملی خداحافظی کنند تی م ملی خیلی خوب میشه مگه سال افزون بد بود توبازی با لهستان دیدیم که کسایی که برای اولین با داشتن بازی میکردن چقدر با اقتدار وبا غیرت بودن چقدر خوب با تکنیک بودن پس چرا توبازیهای دیگه ما ندیدیم بازی کنن یا اگه بازی کردن خیلی کم بوده پس سرمربی هم مقصر این قضیه هستش
آخرین اخبار