لوموند: افزایش 250 درصدی درخواست شهروندان انگلیسی برای کسب تابعیت فرانسه

روزنامه لوموند فرانسه اعلام کرد درخواست شهروندان انگلیسی برای کسب تابعیت فرانسه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بیش از 250 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه لوموند فرانسه اعلام کرد درخواست شهروندان انگلیسی برای کسب تابعیت فرانسه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) در یک سال گذشته بیش از 250 درصد افزایش یافته است.


بر اساس اعلام این نشریه، در سال 2015 میلادی تنها 358 انگلیسی درخواست دریافت شهروندی فرانسه را ارائه کرده بودند. این آمار پس از برگزاری همه پرسی برکسیت در سال 2016 میلادی، به یک هزار و 363 مورد رسید که نشان دهنده رشد 254 درصدی است. این آمار حاکی از آن است که انگلیسی‌تبارهایی که در فرانسه زندگی می‌کنند نمی‌خواهند تا فرآیند مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا درباره برکسیت صبر کنند.


در این مطلب آمده است: این آمارها نشان می‌دهد پس از همه پرسی برکسیت در انگلیس، تمایل شهروندان این کشور برای پذیرش تابعیت سایر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته است. بر طبق اعلام خبرگزاری رویترز، دفتر آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد در سال 2016، به 2 هزار و 865 انگلیسی تبار تابعیت آلمانی اعطا شده است. این آمار نسبت به سال 2015 میلادی، رشد 361 درصدی داشته است.


با این حال، فرانسه و انگلیس تنها کشورهای اتحادیه اروپا نیستند که شاهد افزایش درخواست‌های انگلیسی‌تبارها برای کسب شهروندی کشورشان هستند. شهروندان انگلیسی برای کسب تابعیت کشور ایرلند نیز اقدام کرده‌اند، به طوری که دفتر صدور ویزای ایرلند برای پاسخگویی به افزایش حجم درخواست‌های انگلیسی‌تبارها اقدام به استخدام نیروهای تازه کرده است.


این درحالی است که پس از رای 52 درصدی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، درخواست‌های شهروندان سایر کشورها برای کسب تابعیت کشور انگلیس 33 درصد افزایش یافته است. به نظر شهروندان انگلیس و سایر کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهند پیش از نتایج مذاکرات برکسیت، تابعیت جدید خود را کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار