ساری؛

هزینه های جراحی فک و صورت مورد قبول بیمه های درمانی

دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد هزینه های جراحی فک و صورت مورد قبول بیمه های درمانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اویس خاکباز متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از قبول هزینه های جراحی فک و صورت توسط بیمه های درمانی خبر داد .

وی گفت: جراحی که برای اصلاح استخوانهای فک بکار می رود ، جراحی ارتوگناتیک نام دارد که بر خلاف آنچه مشهور است بیمه های درمانی آن را پذیرفته اند.

متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت :  این جراحی ها نه تنها جزء جراحی های زیبایی محسوب نمی شوند بلکه کاملاً درمانی هستند چون باعث از بین بردن نقص بدن شده و کارائی اعضاء حیاتی بدن مانند فک برای غذا خوردن و صحبت کردن و بینی برای تنفس را بهبود بخشیده و به حالت عادی نزدیک می کند به همین علت مورد قبول بیمه های درمانی است.

اویس خاکباز افزود: در عمل جراحی فک ، استخوان از محل هایی مشخص جدا می شود و سپس فک به محل جدید  برده شده و با پیچ و پلاک ثابت می شود .

وی گفت: پس از جراحی بیمار به مدت یک تا دو هفته از غذای نرم استفاده میکند و دهانش بسته است و پس از آن به تدریج غذا خوردن بیمار عادی می شود .

وی افزود: جوش خوردن استخوان فک مانند استخوانهای دیگر بدن یک تا یک و نیم ماه طول میکشد که فقط بیمار در چند هفته اول باید مراقب حرکات و فشارهای روی فک خود باشد.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.