یزد؛

خوداتکایی در اوقات فراغت را به دانش آموزان القا کنیم

استاندار یزد گفت:حواشی سند 2030 معلمان را بیدار کرد و رای های خاموش به میدان آمدند.

سید محمد میرمحمدی استاندار یزد درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  بابیان اینکه دانش آموزان در این سنین ظرفیت نوآوری را دارندگفت: خلاقیت و هنر دستاوردهای برنامه‌های اوقات فراغت است و مهم‌ترین موضوع مهم در اوقات فراغت تقویت خلاقیت است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حواشی به وجود آمده در مورد سند 2030 گفت: سند 2030 فرهنگیان را بیدار کرد و همه شاهد بودیم در انتخابات افرادی هستند که هیچ‌چیز را رعایت نمی‌کنند و سندی که ضرورت اجرایی نداشت در انتخابات بهانه‌ای شد برای هیجانی کردن فضا و توهین به معلمان باایمان که خود باعث شد آرای خاموش هم وارد عرصه شوند که دراین‌بین در استان یزد بالاترین مشارکت در انتخابات را داشتیم.

میرمحمدی در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه اوقات فراغت امسال نسبت به سه سال قبل بسیار ارتقا یافته است اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بحث اوقات فراغت مشارکت خود دانش آموزان است که در برنامه امسال بیشتر از قبل دیده‌شده است.

وی در خصوص هزینه اردوهای دانش‌آموزی گفت: هزینه قطعاً وجود دارد ولی باید دنبال راهکاری باشیم تا هزینه‌ها کم شود به‌طور مثال همه یک غذای یکسان از خانه به اردو بیاورند چراکه هدف از اردو کار جمعی است، پس مشارکت خود دانش آموزان در اجرای اردو کاری قابل‌تحسین است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه کارآمدی دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: خوداتکایی را در اوقات فراغت به دانش آموزان القا کنیم تا خوداتکا رشد کنند و همیشه به دیگران وابسته نباشند چراکه کارآمدی دانش آموزان اصل است.

وی به گسترش همکاری آموزش‌وپرورش با پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد و گفت: در ایام اوقات فراغت باید این همکاری دیده شود تا دانش آموزان با فراغ بال با علوم جدید آشنا شوند و ذهن و افکار دانش آموزان توسعه یابد.

وی در خصوص دانش آموزان استثنایی نیز گفت: دانش آموزان استثنایی نباید احساس تفاوت در جامعه داشته باشند و برنامه‌هایی که در مدارس استثنایی است نباید حالت ترحم داشته باشد، افراد معلول و استثنایی از همه حقوق شهروندی برخوردار هستند و علاوه بر آن حقوق خاص خود را هم دارند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: فردی که مشکل جسمی دارد بافردی که مشکلی ندارد توانمندی‌هایش ممکن است متفاوت و حتی بیشتر باشد و خیلی از این افراد توانمندی هنری بالایی نسبت به افراد عادی دارند، زیبایی صورت در جای خود خوب است ولی ملاک توانمندی افراد و زیبایی سیرت است.

استاندار یزد مطرح کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها تلاش‌های خوبی در استان انجام‌شده تا کمتر با این خلقت‌ها مواجه باشیم ولی زمانی که این اتفاق رخ داد باید از این افراد در جای خودش و در حد توانمندی‌هایشان بهره ببریم.

استاندار یزد بابیان اینکه در تمام مدت خدمت خود به‌عنوان استاندار یزد هدایای دریافتی را به آموزش‌وپرورش استثنایی تقدیم کرده است، گفت: این کالاهایی است که متعلق به ذی‌حقان است و در قبال وظیفه‌ای که در ارتباط با مسئولیت خوددارم این کار را انجام دادم.

اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش در سال 96 با حضور مجید قدمی»معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد و اعضای این شورا با موضوع اوقات فراغت در ایام تابستان با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار