در جدیدترین اقدام نژادپرستانه نیروهای امنیتی آمریکایی؛

پلیس سیاتل یک زن سیاه‌پوست باردار را در مقابل چشمان کودکانش کشت

پلیس سیاتل آمریکا یک زن سیاه‌پوست باردار را در مقابل چشم 3 کودک وی به قتل رساند. پلیس سیاتل یک زن سیاه‌پوست باردار را در مقابل چشمان کودکانش کشت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیراندازی اخیر ماموران پلیس سیاتل در شمال غربی آمریکا به طرف یک زن سیاه‌پوست باردار که به قیمت جان او تمام شد، مشاجره و هیاهوی زیادی درباره عملکرد پلیس این منطقه در آمریکا به راه انداخته است.

ساعاتی پس از این حادثه مرگبار پلیس سیاتل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بلافاصله پس از اعلام خبر سرقت مسلحانه، دو مامور پلیس در صحنه حاضر شدند و با یک زن 30 ساله مسلح به چاقو روبرو شدند و با شلیک گلوله او را کشتند.»

گفته می‌شود این زن سیاه‌پوست باردار در تماسی تلفنی یک سرقت را پلیس گزارش کرده بود.

طبق اعلام پلیس، دقایقی بعد که ماموران امداد از راه رسیدند زن سیاه‌پوست دیگر جان در بدن نداشت. به گفته پلیس در زمان تیراندازی 3 کودک نیز داخل ساختمان بودند که به هیچکدام آسیبی نرسید.

اعضای خانواده زن سیاهپوست کشته شده در این تیراندازی در گفتگو با پلیس محلی اعلام کردند، این زن باردار که مادر سه کودک داخل ساختمان بود از اختلالات روانی رنج می‌برد.

دو مامور پلیس که مقصر اصلی این حادثه هستند، فعلا به مرخصی اداری فرستاده شده‌اند تا تحقیقات بازرسان پلیس در خصوص استفاده از سلاح در این ماجرا تکمیل شود. برخی رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند دو مامور دخیل در این ماجرا سفیدپوست بوده‌اند، اما سخنگوی پلیس سیاتل این خبر را تائید نکرد.

پس از دریافت گزارش یک سرقت معمولی، پلیس سیاتل به جای این که یک مامور را به محل حادثه اعزام کند، دو مامور را به آنجا فرستاد.

به گفته مسئولان پلیس سیاتل چند هفته پیش نیز همین زن که از اختلالات روانی رنج می‌برد، در تماس تلفنی از پلیس کمک خواسته و زمانی که ماموران پلیس به محل وارد شدند، آن‌ها را با قیچی تهدید کرده بود.

یکشنبه شب دهها شهروند آمریکایی در مراسمی که به یاد این زن جوان برگزار شده بود شرکت کردند. این ماجرا که سر و صدای زیادی در آمریکا به راه انداخته است. نام این زن (کارلینا لیلز) از جمله واژه‌هایی بود که بیشترین استفاده را در شبکه اجتماعی توییتر داشت.

مونیکا ویلیامز، خواهر کارلینا لیلز، در گفتگو با یک شبکه تلویزیون محلی تاکید کرد: «دلیلی نداشت که پلیس‌ها او را در برابر کودکانش بکشند. حتی یک فرد عادی هم می‌توانست به راحتی او را کنترل کند. چرا برای مهار او به جای استفاده از شوکر از سلاح گرم استفاده کردند؟»

اد مورای، شهردار سیاتل، این حادثه را «غم‌انگیز» توصیف و تاکید کرد تحقیقات کامل و دقیقی درباره آن انجام خواهد داد. وی تاکید کرد ماموران پلیس شهر برای مقابله با چنین بحران‌هایی، در دوره‌های مخصوص شرکت کرده و روش‌های مناسب را برای آرام کردن افراد فرا گرفته‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا در سال 2011 اعلام کرد پلیس سیاتل بارها در برخورد با مظنونان به طور بی‌رویه و نامتناسب از زور استفاده کرده است. این وزارت‌خانه همان سال یک گزارشگر ویژه را برای پیگیری اجرای اصلاحات در پلیس منصوب کرد.

 پلیس سیاتل یک زن سیاه‌پوست باردار را در مقابل چشمان کودکانش کشت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار