کرمانشاه؛

برگزاری کلاس های آموزشی بیماری های دامی در جوانرود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود از برگزاری کلاس های آموزشی بیماری های تب برفکی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود از برگزاری کلاس های آموزشی بیماری های تب برفکی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

 احمد میری برنامه های پایش و مراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان جوانرود شامل: برنامه های پایش و مراقبت فعال و غیر فعال این بیماری در سطح مرغداری های صنعتی، طیور بومی این شهرستان و سه مورد نمونه برداری  از طیور بومی به منظور تشخیص نهایی بیماری عنوان کرد.

وی بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار۲ هزار و ۴۱۶ راس دام سبک و ۲۴۵ راس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه گیری مرتب ماهیانه از گاوداری های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی را نیز از دیگر اقدامات بیان کرد.

وی در پایان با اشاه به نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی افزود: در مدت مذکور ۱۶۸ مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است  در این مدت ۵ واحد قصابی غیرمجاز تحت عنوان تهدید علیه سلامت عمومی جامعه در سطح شهرستان پلمب گردید.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.