مشهد؛

روز قدس آزمایشی برای سران کشور‌های اسلامی در دفاع از حقوق مظلومان

امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت: برخی از دولت ها‌ی اسلامی به دنبال حفظ منافع مادی از راه ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند و تاریخ بهترین گواه در این زمینه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مولوی جامی الااحمدی در حاشیه مراسم جزء خوانی قران کریم افزود: از آنجا که این رژیم جعلی توانایی مقابله با فلسطینیان و جهان اسلام را ندارد، تلاش می‌کند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، افکار عمومی را نسبت به مسئله فلسطین منحرف سازد.

وی با بیان اینکه بحران موجود در کشور‌های یمن، بحرین، عراق، افغانستان و سوریه مسئله فلسطین را به حاشیه کشانده گفت: رژیم جعلی صهیونیستی از سکوت مجامع جهانی در این زمینه استفاده کرده و تلاش دارد تا از این موقعیت به نفع خود استفاده کند و جنایات خود را در فلسطین اشغالی افزایش دهد.

امام جمعه اهل سنت تربت جام افزود: برخی دولت‌های اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بی تفاوت و برخی نیز درگیر جنگ هستند، از این رو مسئله قدس برای آن‌ها در اولویت نیست بنابراین وظیفه ما مسلمانان است که فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و به دنیا بگوییم اگر چه مشکلاتی وجود دارد، اما مسئله مهم ما مسلمانان آزادسازی قدس شریف است.

مولوی جامی الااحمدی بااشاره به تلاش اسرائیل برای حفظ آبروی از دست رفته خودافزود: وظیفه تمام کشور‌های اسلامی این است که بیش از هر زمان دیگری، با حفظ وحدت در صحنه باشند و جنایات رژیم صهیونیستی را برملا سازند.

وی بر لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: روز قدس، روز رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین به جهان است، در این روز جهان اسلام نشان می‌دهد که مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند.

امام جمعه اهل سنت تربت جام با تاکید بر اینکه استکبار و اسرائیل نمی‌خواهند مردم فلسطین و همچنین جهان اسلام با هم متحد باشند، گفت: آن‌ها تلاش دارند با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و موجودیت بخشیدن به گروه‌های تروریستی همچون داعش، بین مسلمانان جدایی بیاندازند.

مولوی جامی الاحمدی افزود: مردم تربت جام را مردمی بصیر و آگاه دانست و افزود: حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف تاریخ انقلاب نشان داده که در مقابل دشمنان همواره با هم متحد هستند و از حق مظلوم دفاع می‌کنند.

وی حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، کمترین کار برای رساندن ندای مظلومیت مردم این سرزمین به جهان است و بر وحدت شیعه و سنی در دفاع از حقوق مظلومان تاکید کرد و گفت:: ما مسلمانان، قرآنی داریم که باید بدان متمسک شویم که اگر اینگونه باشد پیروز خواهیم شد، چراکه بروز اختلاف سبب می‌شود دشمن از فرصت‌ها به نفع خود بهره گرفته و بر ما غلبه کند.

امام جمعه اهل سنت تربت جام اتحاد و همدلی بین اقشار مختلف شیعه و سنی در شرایط امروز جهان را بسیار مهم دانست و گفت: همدلی‌ها و همراهی‌ها در طول تاریخ نشان داده که با اتحاد، پیروز میدان خواهیم بود.

انتهای پیام//س. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار