تبریز؛

نقش موثر صنعت خودرو در توسعه اقتصادی کشور

رئیس انجمن صنایع همگن خودرو و نیرو محرکه استان تاکید کرد: صنعت خودرو از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی رئیس انجمن صنایع همگن خودرو و نیرو محرکه استان در در سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی کشور گفت: تولید خودرو یکی از عوامل موثر برای رونق اقتصادی کشور است، صنعت خودرو در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای سه میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است، یک میلیون و 6 هزار خودرو در سال 94 در کشور تولید شده است.


وی با بیان اینکه اقتصاد برای تمامی کشورها نقش موثر و تعیین کننده ای دارد، اعلام کرد:در انتخابات آمریکا نیز اقتصاد نقش تعیین کننده ای داشت، با توجه به اینکه ایران در تمامی عرصه ها حرکت های خوبی آغاز کرده است ولی باید به توسعه ی اقتصادی کشور نیز توجه ویژه ای شود.


رئیس انجمن صنایع همگن خودرو و نیرو محرکه استان با اشاره به مشکلات صنعت خودرو گفت: متاسفانه بازار خودرو داخلی را کشور چین تحت الشعاع قرار داده است، از نیمه دوم سال 2007 صادرات خود را به کشورما آغاز کرده، به طوری که در سال 2004 نیز صادرات 600 میلیون دلاری داشته است، فروش خودروهای چینی در ایران به نحوی است که خرید لوزام یدکی این خودروها برای خریدار گران تمام می شود.


وی تاکید کرد: بعضا شاهد ورود خودروهای مشابه خودروهای داخلی به کشور هستیم که از کیفیت خوبی هم برخوردار نیستند، باید از ورود چنین خودروهای به داخل کشور جلوگیری شود.


پاشایی با بیان اینکه مشکلات صنعت قطعه سازی در کشور و استان انگیزه فعالیت بیشتر را از فعالان این عرصه گرفته است، گفت: مسئولان باید برای حل مشکلات صنعت خودروسازی اهتمامی جدی بورزند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار