تبریز؛

تکمیل بزرگراه تبریز- اهر پیش نیاز توسعه ارسباران

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تسریع در اتمام پروژه بزرگراه تبریز – هریس – اهر را یکی از مطالبه های اصلی مردم و پیش نیاز توسعه منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بیت الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی درجلسه بررسی مشکلات ساخت بزرگراه تبریز-هریس-اهر این بزرگراه را از نیازهای اساسی و ضروری برای پیشرفت و رونق منطقه اعلام  کرد و گفت: متأسفانه نیافتن اختصاص اعتبار لازم و کافی موجب تاخیر در تکمیل آن شده است.


وی با اشاره به حوادث رانندگی متعدد در این محور اعلام کرد: تعدادکشته شده های سوانح رانندگی در این محور از سال90تا95 بیش از 830 نفر است.


عبدالهی افزود: به جهت شرایط آب و هوایی ویژه منطقه و کوتاه بودن فصل کاری انتظار سرعت بخشی به اجرای این طرح را داریم تا در پایان سال به بهره‌برداری برسد.


نماینده اهر و هریس در خانه ملت برای پیگیری تامین اعتبار این طرح و رفع مشکلات اجرایی آن قول مساعد داد.


فرماندارهریس هم با بیان اینکه از95 کیلومتر این جاده 68 کیلومترآن در حوزه شهرستان هریس وبقیه آن در حوزه شهرستان های تبریزواهراست، گفت: این بزرگراه راه مواصلاتی 6 شهرستان و15 شهر منطقه ارسباران همچنین راه ارتباطی به استان اردبیل ازطریق مشکین شهر است.


صاب تقویمی عمده علت کندی اجرای این طرح را وجود فیبرنوری در مسیر اجرای طرح، تامین نشدن برق کارخانه آسفالت احداثی شرکت های طرف قرارداد عنوان کرد و پرداخت اوراق قرضه به اداره تامین اجتماعی شهرستان هریس جهت تسویه حساب پیمانکاران را خواستار شد.


وی همچنین همکاری وهمیاری جدی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان در جهت تسریع در صدورمجوز برداشت شن وماسه وخاک از معادن منطقه برای این طرح را خواستار شد.


بزرگراه چهاربانده تبریز ـ اهر در سه قطعه در امتداد هم و شامل قطعه نخست به طول 20 کیلومتر از تبریز تا خواجه، قطعه دوم به طول 48 کیلومتر از خواجه تا گویجه بل و قطعه سوم به طول 23 کیلومتر از گویجه بل تا اهر ساخته می شود.


عملیات اجرایی بزرگراه اهر ـ تبریز از سال 1377 آغازشده است و در سفر اردیبهشت سال 94 رئیس جمهوری به استان بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.