آخرین خبرها از طرح قرآنی بشارت 1451

برنامه افق رادیو قرآن با بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی کشور از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.

آخرین خبرها از طرح قرآنی بشارت 1451به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه افق رادیو قرآن با محوریت پیگیری مطالبات رهبری از جامعه قرآنی و بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی کشور از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود، همچنین ارائه گزارش از برنامه‌های مختلف قرآنی در سطح کشور و گفتگو با مسئولان قرآنی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه است.

 

فاطمه رحمانی تهیه‌کننده برنامه افق در خصوص این برنامه گفت: برنامه افق سال 92 با هدف پیگیری مطالبات رهبری از جامعه قرآنی راه‌انداری شد این برنامه شنبه‌ها ساعت 14:30به مدت 45 دقیقه پخش می‌شود.


وی ادامه داد: بیشتر برنامه‌ها سوژه محور است و گاهی با توجه به اتفاقات روز به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازیم.


وی در خصوص مخاطبان این برنامه عنوان کرد: مخاطبان این برنامه خاص است مسئولان قرآنی پیگیر این برنامه هستند و پیشنهاد سوژه به ما می‌دهند. فقط مسائل را گزارش نمی‌کنیم بلکه بیشتر پیگیری مسائل را به عهده داریم. به طور مثال برنامه این هفته «افق» به طرح قرآنی بشارت 1451 پرداخت.

 

برنامه افق این هفته میزبان علیرضا فتحی‌پور مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن و احمد لیالی، دبیر طرح 1451 حضور داشتند وجواد نصیری به عنوان مجری پیرامون طرح قرآنی بشارت 1451 با آنها گفتگو کرد.

 

در ابتدا احمد لیالی، دبیر پیرامون طرح قرآنی بشارت 1451 گفت :خوشبختانه امسال فرصت مطالعاتی طرح 1451 بیشتر بود و از اواخر سال گذشته ستاد کار خود را شروع کرد و محتوا مشخص شد .

 

وی ادامه داد: سوره ملک برای ماه رمضان و سوره واقعه نیز برای طرح تابستانی 1451 که مشخص شد.طرح تابستانی از 10تیرماه آغاز می‌شود، امسال 30 نهاد با ما مشارکت کردند البته در طرح تابستانی تعداد همکاری نهادها افزايش خواهد داشت.

 

در ادامه فتحی‌پور مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن در برنامه افق گفت: قرار است در معاونت صدا شبکه رادیویی قرآن محور اصلی طرح 1451 باشد. البته رادیو ایران، سلامت، تهران، جوان در این زمینه فعاليت می‌کنند، اما بر اساس محتوا هر شبکه رادیویی برای طرح 1451برنامه ساخته شده است.

 

وی ادامه داد: رادیو قرآن در برنامه روزانه خود به آیات مبارکه سوره ملک در قالب یک آیه یک روز تا پایان ماه مبارک می‌پردازد.

 

فتحی‌پور با بیان اینکه آیات هر روز در یک کمربند برنامه‌ای توسط کارشناسان متعدد بررسی می‌شوند، بیان کرد: برنامه قرآن و زندگی از ساعت 9:20 تا 10 صبح در گفتگو با حجت‌الاسلام وحیدی، کارشناس برنامه به ارائه راهکارهای اجتماعی متناسب با آیات سوره ملک می‌پردازد. همچنین برنامه «آیه‌ها و آینه‌ها» همان آیه صبح را از نگاه شعرای کهن مانند فردوسی، مولانا و سعدی بررسی می‌کند، این برنامه از ساعت 12:25 دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

 

مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن تصریح کرد: برنامه «قرآن کتاب زندگی» ساعت 17 پخش می‌شود در این برنامه همان آیه از لحاظ تکنیک‌های حفظ، مفردات، ترجمه و صحت قرائت در یک برنامه زنده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

لیالی در خصوص برنامه شبکه‌های سیما عنوان کرد: شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، آموزش، سلامت و شبکه قرآن به بشارت طرح 1451 می‌پردازند، ما برای این طرح برنامه‌هایی را به ترتیب در شبکه یک بعد از اذان صبح و قبل از خبر ساعت 14 خواهیم داشت. همچنین در شبکه 2 قبل از اذان ظهر، در شبکه 3 ده صبح، در شبکه 4 قبل از اذان ظهر، در شبکه آموزش ساعت 15 و 30 تا 16، شبکه کودک و نوجوان 18 و 30 تا 19، شبکه سلامت 17 و 30 تا 18 بر روی آنتن‌های سیما خواهد رفت.

 

وی ادامه داد: این طرح در شبکه قرآن و معارف سیما هر روز از ساعت 17 تا 19 عصر بر روی آنتن می‌رود. همچنین نیم ساعت پایانی برنامه‌های شبکه‌های قرآن به یک رقابت استانی اختصاص یافته است به این معنا که این رقابت بین دو استان به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

لیالی عنوان کرد: امسال جشنواره‌های مختلفی برای این طرح در نظر گرفته‌ایم، می‌توانیم به جشنواره‌های همخوانی سوره واقعه و ملک، آثار هنری، شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم.

 

دبیر طرح قرآنی 1451 در پایان گفت: طرح قرآنی در ده ساله گذشته میانگین 5 میلیون مخاطب داشته است. ما در برنامه‌های امسال خود مسابقه پیامکی و مسابقه کتبی را خواهیم داشت. این مسابقه کتبی در ستاد نماز جمعه کشور با ارائه برگه‌هایی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین اختتامیه طرح 1451 دهم شهریورماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار