مشهد؛

بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.

بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد مهدی مروج الشریعه در این جلسه با بیان اینکه ایجاد اشتغال و تاثیر گذاری در تولید اقتصادی هدف اصلی ما است، گفت: می توان از کمک های فنی و اعتباری موضوع اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان برای طرح های صنعتی کوچک اولویت دار با پیشرفت فیزیکی مناسب و طرح های دانش بنیان و واحدهای صنعتی کوچک فعال و صادراتی که با کمبود سرمایه در گردش مواجه می باشند ، همچنین واحدهای فنی و مهندسی و خدمات مشاوره ای و نظایر آن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت ها را از دست داد، افزود: خودمان را گرفتار فرایند پر و پیچ و خم نکنیم، بهترین و کارآمدترین کاری که می شود انجام داد کاهش سود کارمزد بانکی برای این واحدهای تولیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: برای ادای وظیفه به فرمایش مقام معظم رهبری فرصت را از دست ندهیم و کار را از همین حالا شروع کنیم و کار خوبی ارائه دهیم و الگوی خوبی برای کشور باشیم.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز به تشریح چگونگی تدوین گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان بر مبنای چارچوب های ابلاغ شده پرداخت.

وی گفت: بر مبنای چارچوب ابلاغی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استانها، عملکرد امسال دستگاههای اجرایی مرتبط با این چار چوب مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و براین اساس رتبه بندی خواهند شد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: لازم است این گزارش از سوی دستگاهها و نهاد های استان مورد بررسی کارشناسی دقیق قرارگیرد و نظرات کارشناسی آنها، نهایتا ظرف مدت مشخص شده و تصمیم گیری به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارائه شود.

وی افزود: این مدل ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی استان ها دارای محورهای 10گانه ارزیابی برای دستگاههای اجرایی است و دارای 60 شاخص کمی و 61 شاخص کیفی است.
رضا جمشیدی درخصوص بسته های رونق اشتغال و پروژه های ملی اولویت دار گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به منظور رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی دستگاههای اجرایی باید برنامه اجرایی مربوطه را مطابق مفاد و زمانبندی تعیین شده تنظیم و به دبیرخانه ستاد ارسال و گزارش ماهانه اقدامات نیز برای اجرای این مصوبه را به طور مستمر به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: تعداد پروژه های پیشنهادی دستگاههای اجرایی از محل اعتبارات استانی ارتقای شاخص های اقتصادی بالغ بر 542 پروژه با اعتبار مورد نیاز 3577 میلیارد تومان می باشد.

وی افزود: برای اتمام این پروژه ها مبلغ 1347 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس نتایج رصد و پایش پیشرفت پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی درسال گذشته 71پروژه بین 51 تا 75 درصد ، 65 پروژه بین 76 تا 99 درصد و 175 پروژه نیز 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، گفت: تعدادی از پروژه های استان نیز پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته اند که بایستی نسبت به تعیین تکلیف آنها در سریعترین زمان ممکن اقدام شود.

انتهای پیام// م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.