یزد؛

نصب تجهیزات ضد آلایندگی

سیستم کاهش آلایندگی هوا در واحد های فولاد سازی کشور نصب شد.

کوچک زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:با نصب این تجهیزات ضد آلایندگی ضمن مهار دود به طور کامل در این واحدها زمینه توسعه صنعت پاک و سبز در استان فراهم شده است.

کوچک زاده افزود:این واحدهای فولاد سازی که به روش القایی شمش فولادی تولید می کنند پس از هشدار و پلمپ واحد در کمتر از چهار ماه موفق شدند با نصب این سیستم ها از ورود آلاینده ها به هوای پاک تا میزان صد در صد کاهش دهند .

وی گفت:در این روش با نصب هود های بزرگ بر بالای کوره فولاد سازی کلیه مراحل ذوب ، تولید و شارژ کوره زیر هود انجام و دود حاصله از فرایند تولید با استفاده ازلوله های تعبیه شده و روش مکش دود حاصله به بخش فیلترینگ منتقل و ذرات معلق دود در کیسه هایی قرار می گیرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزدگفت : با بهره گیری از این سیستم میزان خروج دود به طور کامل مهار شده و هیچ خروج دوید از محیط کارخانه وجود ندارد.

کوچک زاده افزود: برای تجهیز این واحدهای فولاد سازی به سیستم کاهش آلایندگی هوا به طور جداگانه بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی خاطرنشان کرد: با نصب این تجهیزات ضد آلایندگی ضمن مهار دود به طور کامل در این واحدها زمینه توسعه صنعت پاک و سبز در استان فراهم شده است .

کوچک زاده همچنین افزود: در استان یزد بیش از 3 هزار واحد صنعتی وجود دارد که حدود 700 واحدآن جز واحدهای سنگین و آلاینده هستند و تاکنون 170 واحد صنعتی در استان توانسته اند با استفاده از روش های مختلف به سیستم های ضد آلایندگی مجهز شوند.

کوره های آجر پزی ، واحدهای کاشی و سرامیک ، صنایع شیمیایی و فولاد سازی از جمله صنایع آلاینده در استان یزد هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.