غضنفری خبر داد

جشن رمضان در پارک ولیعصر قرچک برگزار می‌شود/ برپایی 25 غرفه محصولات تولیدی در بازارچه خیریه جشن رمضان

بازارچه خیریه رمضان به منظور معرفی تولیدات مددجویان خودکفا شده در پارک ولیعصر (عج) شهرستان قرچک از 29 تا 31 خرداد به مدت سه روز و در 30 غرفه برپا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدرضا غضنفری سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک با اشاره به برگزاری جشن رمضان در شهرستان قرچک اظهار کرد:جشن رمضان با هدف ترویج عمیق‌تر و گسترده‌تر فرهنگ و سنت حسنه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و ارائه توانمندی‌های خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و آشنایی مردم و مسئولان با فعالیت‌های این نهاد، در ماه مبارک رمضان در پارک ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

 وی افزود: برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، آموزشی و سرگرمی، برپایی غرفه حامی آرزو‌ها برای به نمایش گذاشتن و برآوردن آرزو‌های ایتام و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت در طرح محسنین، غرفه‌های جذب حامی برای مددجویان شهرستان قرچک از دیگر برنامه‌های این نهاد در حاشیه برگزاری جشن رمضان است.

 غضنفری از برپایی 30 غرفه در بازارچه خیریه جشن رمضان خبر داد و افزود: درحاشیه برگزاری جشن رمضان 25 غرفه از تولیدات و محصولات کارآفرینان شهرستان قرچک عرضه و به فروش می‌رسد تا مردم نیکوکار از نزدیک با توانایی‌های این افراد آشنا شوند.

 سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک با تاکید به اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می‌تواند آن‌ها را به نیرو‌های مولد تبدیل کند، تاکید کرد: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت است و سبب خروج آن‌ها از چرخه حمایتی می‌شود.

 وی با اعلام اینکه 25 طرح خودکفایی کمیته امداد شهرستان قرچک در این بازارچه شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، گل سازی و غیره از جمله طرح‌هایی هستند که در این بازارچه برای فروش به نمایش گذاشته خواهند شد.

 غضنفری با بیان اینکه طرح‌های خودکفایی کمیته امداد این شهرستان، سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه خواهند کرد، گفت: بازارچه اشتغال با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده و در رده مشاغل خرد و خانگی برپا می‌شود.

 سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک با تاکید به اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می‌تواند آن‌ها را به نیرو‌های مولد تبدیل کند، تاکید کرد: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت است و سبب خروج آن‌ها از چرخه حمایتی می‌شود.

 وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی افراد واجد شرایط به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارائه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های تکمیلی در حین اجرای طرح‌های اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات طرح‌های خودکفایی با قیمت مناسب از برنامه‌های کمیته امداد برای اشتغال مددجویان است.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته 130 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 19 میلیارد ریال اجرا شد، افزود: از این تعداد71 طرح از محل اعتبارات امدادی و59طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها بوده است.

 سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح‌های خود کفایی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می‌کند، تصریح کرد: طرح‌های اشتغال اجرا شده شامل 25 طرح کارانگیزی10طرح توان افزایی و 95طرح خودکفائی بوده است.

 غضنفری با اشاره به اینکه 486 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت این نهاد در سال گذشته بهره‌مند شده اند، گفت:187نفر در دوره‌های مهارت آموزی،171نفر در پایدار سازی و توسعه، 41نفر در دوره‌های کارآفرینی و 34 نفر در حرفه آموزی دانش آموزی شرکت کرده اند، همچنین این نهاد نسبت به معرفی 80نفر از مددجویان جویای کار به مراکز کاریابی و کارفرمایان متقاضی نیرو اقدام کرد.

 غضنفری با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان و فرزندان مددجو، افزود: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت دو سال برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای به کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می‌کند.

 سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک در خصوص شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد بیان کرد: پرداخت100درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و50 درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی جهت کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما پیش از آغاز به کار مددجو از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است.

 لازم به ذکر است؛ جشن رمضان در شهرستان قرچک با همکاری فرمانداری، شهرداری و بسیج سپاه پاسداران این شهرستان به مدت سه شب از ساعت 20الی 23برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار